Seminarieserien "Hållbarhet 2018" fortsätter - nästa tillfälle gästas av talare från ICA, IKEA, Svensk Handel Stil och Ålandsbanken

Publicerad: 20 apr 2018

Gästskribent: Ylva Skoogh, kursledare för Sveriges Kommunikatörer och Senior Advisor/Partner på konsultbyrån Integrate Strategy

Ylva Skoogh

Hållbar konsumtion och produktion (SDG 12) är ett av de mest centrala målen i Agenda 2030 då det har kopplingar till många av de andra 17 Globala målen.

Men vad är egenligen hållbart? Hur arbetar företagen med hållbar konsumtion och produktion? Vad är cirkulär ekonomi och hur skiljer sig cirkulärt från linjärt? Vad kan man göra för att påverka konsumenterna och vilka är de kommunikativa utmaningarna? Hur kan man koppla hållbarhetsaspekter, som till exempel jämställdhet och miljömedvetenhet, till företagets varumärke? Och hur hållbara är egentligen hållbara varumärken? Det är frågor vi diskuterar under dagen i detta interaktiva seminarium.

Gästföreläsare

Carina Örnstedt, chef för Corporate Responsibility Utvecklingsavdelning inom ICA kommer att tala om ICAs interna hållbarhetsarbete inom hela värdekedjan det vill säga från produktion till konsument.

Maria Sandow, kanslichef för Svensk Handel Stil, kommer att prata om hållbar konsumtion och produktion med fokus på modebranschen.

Cecilia Nettelbladt Stenberg, Senior Communications Specialist IKEA Group Corporate Communications, berättar om IKEA Groups jämställdhetsarbete och den globala kampanjen Equality works better.

Christian Lindahl, Head of Wealth Management Ålandsbanken Sverige, kommer att tala om bankens hållbarhetsarbete och Östersjöprojektet – kan en bank rädda ett hav som inte kan andas?

Läs mer och anmäl dig här!


Bli medlem i Sveriges största nätverk för kommunikatörer och träffa 7 400 kollegor. Du får tillgång till våra kostnadsfria event för medlemmar, rabatt på kompetensutveckling och får ta del av det senaste inom vår bransch. Du hjälper även till och stöttar svensk kommunikationsforskning.

Loading...
loader
Laddar