Lucka 9 - Ingela Hjulfors Berg

Publicerad: 9 dec 2018

Vad utmärker kommunikationsåret 2018?
–Mer fokus på personlig och målgruppsinriktad kommunikation med influencers
som lever sitt varumärke. 

Hur ser planerna ut för Sveriges Kommunikatörer region norra nästa år?
–Vi kommer att fokusera på att hjälpa våra medlemmar att bli än mer hållbara kommunikatörer genom att lyfta fram goda exempel på lösningar och verktyg.  

Vilka kommunikationstrender ser du 2019?
–Jag ser att vi kommer att jobba ännu mer med personlig och relevant kommunikation till våra målgrupper. Snabbare budskap i form av rörlig media. Det kommer att bli ännu mer fokus på hur våra kommunikationsval påverkar klimatavtrycken i världen. Konferensmöten kommer att hållas fysiskt lokalt och digitalt globalt. Det vi har pratat om i årtionden kommer under 2019 bli verklighet på riktigt. Digitala möteplatsformar som Zoom kommer att blomstra inom företag och organisationer. Flygskam kommer vara ett ord på allas läppar. Att leva fossilfritt kommer att genomsyra all kommunikation.

Vad tror du är kommunikatörens största utmaning inför det kommande året?
–Att våga välja bort och säga nej till kommunikationsinsatser i en tid då vi har allt fler kommunikativa ledare och medarbetare som anser sig också vara experter på kommunikation.  

Har du något julklappstips?
–Niklas Laninges bok – Beteendedesign samt Ett hållbart liv - 365 råd av Naturskyddsföreningen.

 


I Sveriges Kommunikatörers julkalender lyfter vi personer som deltagit i olika sammanhang under året.

Bli medlem i Sveriges största nätverk för kommunikatörer och träffa 7 800 kollegor. Du får tillgång till våra kostnadsfria event för medlemmar, rabatt på kompetensutveckling och får ta del av det senaste inom vår bransch. Du hjälper även till och stöttar svensk kommunikationsforskning.

 

Loading...
loader
Laddar