magasinet N°1 Influencer Marketing

Välkomna till första numret av Sveriges Kommunikatörers nya satsning – Magasinet – som endast är för medlemmar. Magasinet är ett digitalt magasin med videos istället för artiklar. Satsningen är ett pilotprojekt som kommer att utvecklas och förändras efter er feedback. I det första numret är temat Influencer Marketing. Du möter Vigor Sörman som är Sveriges främsta expert inom Influencer Marketing och Försäkringskassan som framgångsrikt har arbetat med influencers. Utöver det så får du ta del av praktiska tips för sociala medier, trendspaning och retorikskolan. Vi hoppas att du njuter av innehållet.

Sveriges främsta expert inom Influencer Marketing

Vigor Sörman är grundare och vd för Splay Networks, ett digitalt mediehus och Sveriges första nätverk med influencers. Sveriges Kommunikatörers Hampus Zethelius träffade Sörman för att diskutera hur företag och organisationer kan arbeta med Influencer Marketing, vad han tror om framtiden och mycket mer.

Försäkringskassans framgång med influencers

Det är inte bara konsumentbolag som har nytta av att arbeta med influencers, även det offentliga har sett fördelarna med Influencer Marketing. Sveriges Kommunikatörers Lovisa Ternby träffade Elisabeth Bitterlich som berättar om hur Försäkringskassan arbetade för att skapa ett jämställt uttag av föräldraledigheten.

3 tips för att lyckas i sociala medier

Hanaw Rashid har en djupgående förståelse för sociala medier och digital kommunikation. Hon har varit verksam inom fältet i över tio år och arbetar idag som digital strateg på Social First-byrån The Amazing Society. Dessutom syns hon ofta i tv-rutan i rollen som expert på digitala trender och sociala medier.

Så gör du bättre video

Vad är viktigast att tänka på när du gör video? Magnus Zaar på Think Agency delar med sig av sina bästa tips.

Bli en bättre moderator - skilj på diskussion, debatt och gräl

Kommunikatörer får ofta kliva in i rollen som samtalsledare eller moderator – då är det essentiellt att känna till skillnaden mellan samtalstyperna diskussion, debatt och gräl. Sveriges Kommunikatörers skribent Jakob Fleberg går igenom vad som utmärker de olika samtalstyperna och hur du som moderator ska förhålla dig.

loader
Laddar