Häng med på en tidsresa med mediepionjären Nicklas Hermansson och upplev en dag år 2049 – så att du kan fatta rätt beslut redan i dag.
Året är 2049. De flesta bor i städer, en tredjedel i öknen. Robotarna och artificiell intelligens har förändrat samhället från grunden. Människans kompetens mäts utifrån tre superkrafter: Kommunikation, kreativitet och empati. Reklamen är död och spegelvärlden är ett faktum. Dina Ray-Bans AR-funktion förvandlar misslyckade Tinder-dejter till spöken. Den fysiska världen har smält samman med den digitala. Allt är ett.
Mediepionjären Nicklas Hermansson var med och förvandlade Aftonbladet till en digital förebild världen över innan han blev kreativ chef på en av världens mest prisbelönta Brand Studios. I dag driver han omvärldstjänsten NomoFomo (No More of Missing Out) och är framtidsspanare åt tidningen Dagens Media. Det betyder att han har synat en halv miljon nyheter, trender, studier och uppfinningar det senaste året för att förstå vart världen är på väg.
Den tredje februari får du chansen att åka tidsmaskin och uppleva en dag år 2049 – så du kan fatta rätt beslut redan i dag. Då bjuder Nicklas på de absoluta guldkornen – nutida innovationer som formar framtiden ur ett kommunikations-, affärs- och kreatörsperspektiv. Dessutom har han tagit hjälp av ett tiotal svenska futurister, innovatörer och entreprenörer för att kunna ge en mångfacetterad bild av hur världen kommer att fungera om 28 år – och vilka nycklar och verktyg som krävs för att bli en vinnare i framtiden.
Varmt välkommen!
Sveriges Kommunikatörer Jönköping
Skicka in en intresseanmälan så kontaktar vi dig. Intresseanmälan är inte bindande.
Skicka in en intresseanmälan så kontaktar vi dig. Intresseanmälan är inte bindande.