Bild på Maria Rogstad Norberg och Charlotta Parkås

Bokmässan Play

Inspireras av hur Bokmässan lyckades nå nya målgrupper med en fullspäckad bokfest i digitalt format.

Bokmässans kommunikationschef Maria Rogstad Norberg och kommunikatören Charlotta Parkås berättar för oss om hur Bokmässan Play blev både en plattform, ett evenemang, en produkt och ett kommunikationsverktyg.

På grund av coronapandemin kunde Bokmässan 2020 för första gången inte arrangeras fysiskt på Svenska Mässan i Göteborg. På några få månader skapade teamet för Bokmässan istället en bildningshubb och digital litteraturfest med drygt 150 livesända samtal från studior i Göteborg, Stockholm, Malmö, Kapstaden, New York och Johannesburg, som streamades ut från en digital plattform som byggdes och integrerades direkt på hemsidan.

För att göra det enklare för publiken att förstå vad det hela handlade om och hur det gick att ta del av programmet paketerade Bokmässan den nyutvecklade plattformen som ”Bokmässan Play”. Arbetet med Bokmässan Play ledde till att Bokmässans team nominerades till Stora Kommunikationspriset för bästa innovativa kommunikation. En nominering som uppmärksammar team som under 2020 använt kommunikation på ett nytänkande sätt för att uppnå innovativa resultat.

Varmt välkommen,
Sveriges Kommunikatörer, Programgruppen Västra.

 

För att enkelt hålla dig uppdaterad om Sveriges Kommunikatörers evenemang nära dig – följ Sveriges Kommunikatörer Västra på facebook.

WEBBINARIUM

10

DEC

Bokmässan Play

  • Distans, Online,
  • 10 dec 2021 - 10 dec 2021, 10:00 - 10:45
  • Sista anmälningsdatum: 2021-12-09
loader
Laddar