Fördelar och nackdelar med att arbeta med Influencers

INSTÄLLT: Vilka är fördelarna med att arbeta med influencers? Nackdelarna? Vad ska man tänka på som beställare? Kom och ta en eftermiddagsfika med oss och lyssna till hur man jobbade med ett prisbelönt case.

OBS! Detta event är inställt och nytt datum kommer längre fram. Om du är anmäld behöver du inte avboka dig.

Genom ett kampanjintegrerat arbete med influencers lyckades Brottsoffermyndigheten och Matador nå ut och påverka merparten av Sveriges unga när det gäller den nya sexualbrottslagstiftningen. 

Den 1 juli 2018 fick Sverige en ny sexualbrottslagstiftning. Genom Brottsoffermyndigheten fick Matador ett regeringsuppdrag att genomföra en informationsinsats gentemot Sveriges unga 18–25 år. Samarbetet med influencers var starkt bidragande till att resultatet blev långt över förväntan. Kampanjen belönades med flera priser och nominerades till 100-wattaren.

Enligt World Federation of Advertisers planerar drygt 65 % av världens annonsörer att öka sina investeringar inom influencer marketing. Vilka är fördelarna? Nackdelarna? Föreläsningen utgår från resonemangen/strategierna bakom satsningen och kampanjen och ger dig tips som du kan ta med dig i ditt eget arbete. 

Anna Hellström arbetar på Uppsalabyrån Matador som genomförde kampanjen.

Hålltider

Kl 15.00 Mingel och fika.
Kl 15.15-16.15 Föreläsning.

Varmt välkommen önskar programgruppen Uppsala.

För att enkelt hålla dig uppdaterad om kommande evenemang nära dig - följ gärna Region Uppland - Sveriges Kommunikatörer på facebook.

INTRESSEANMÄLAN EVENT

Skicka in en intresseanmälan för att få veta mer

Skicka in en intresseanmälan för att få veta mer





loader
Laddar