matador 770x360

Kan offentliga verksamheter arbeta med influencers?

Genom ett kampanjintegrerat arbete med influencers lyckades Brottsoffermyndigheten nå ut och påverka merparten av Sveriges unga när det gäller den nya sexualbrottslagstiftningen.

Genom ett kampanjintegrerat arbete med influencers lyckades Brottsoffermyndigheten och Matador nå ut och påverka merparten av Sveriges unga när det gäller den nya sexualbrottslagstiftningen. Vilka är fördelarna med att arbeta med influencers? Nackdelarna? Vad ska man tänka på som beställare?

Den 1 juli fick Sverige en ny sexualbrottslagstiftning. Genom Brottsoffermyndigheten fick Matador ett regeringsuppdrag att genomföra en informationsinsats gentemot Sveriges unga 18–25 år. Undersökningar och analys av målgruppen låg till grund för strategin och det kreativa arbetet. Samarbetet med influencers var starkt bidragande till att resultatet blev långt över förväntan. Enligt World Federation of Advertisers planerar drygt 65 % av världens annonsörer att öka sina investeringar inom influencer marketing under 2019. Vilka är fördelarna? Nackdelarna? Föreläsningen utgår från resonemangen/strategierna bakom satsningen och kampanjen och ger dig tips som du kan ta med dig i ditt eget arbete. 

Hålltider

07.30-08.00 Mingel och frukost
08.00-09.00 Föreläsning

Föreläsare

Maria Ulfendahl och Anna Hellström arbetar på Uppsalabyrån Matador som genomförde kampanjen.

Kom och låt dig inspireras.

Varmt välkomna till Restaurang Borgen önskar Programgruppen i Uppsala

EVENTINFORMATION

4

DEC

Kan offentliga verksamheter arbeta med Influencers?

Orpehi Drängars Plats 1, 753 11, Uppsala

04 dec 2019 - 04 dec 2019, 07:30 - 09:00

Sista anmälningsdatum: 2019-12-02 00:00:00

loader
Laddar