nudging 2 4

Månadens Frukost: Nudging för att skapa förändring

Hur får man människor att bete sig annorlunda - även om det är tråkigt eller läskigt? Denna morgon handlar om nudging, beteendedesign och framgångsrika metoder för att skapa förändring.

På detta frukostseminarium berättar Niklas Laninge, psykolog och författare, vad nudging och beteendedesign är.

Vi får även ta del av två framgångsrika case där nudging har använts som en metod för att skapa konkreta resultat. I det första caset berättar Maria Prigorowsky, Paues Åberg Communications, tidigare projektledare och nudging-praktiker på Sveriges Kommuner och Landsting, hur de fick 10 procent fler kvinnor att genomföra cancerscreening.

I det andra exemplet berättar Elin Helander, forskningschef på Dreams, hur de fick unga vuxna att börja spara.

Vi kommer även att diskutera frågor som:

- Om vi nu vet att detta funkar, varför är vi så dåliga på att använda tekniken?

- Varför är det så svårt att övertyga våra beställare? Hur kan man argumentera?

- Vad är do’s and don’ts kring nudging?

Seminariet modereras av Katarina Gentzel Sandberg, Gullers Grupp och medlem i Sveriges Kommunikatörers programgrupp i Region Stockholm.

Varmt välkommen önskar ambassadörerna i Region Stockholm

INTRESSEANMÄLAN EVENT

Inga planerade kurstillfällen just nu

Det verkar som att det inte finns några planerade tillfällen just nu. Skicka in en intresseanmälan för att få veta när tillfällen nära dig kommer att hållas. Intresseanmälan är inte bindande.





loader
Laddar