Redaktionell metod i vardagen

Scania Newsdesk är ett av de mest uppmärksammade exemplen i Sverige på hur företag med framgång kan bygga upp ett eget mediehus.

När kommunikatörer och marknadsförare lånar produktionsmetoder från journalistiken och etablerade mediehus, medför det ofta en stor omställning i sättet att arbeta. 

På detta frukostevent berättar Staffan Ekengren, chef för Scania Newsdesk, om hur följarna och publiken leder redaktionen till rätt beslut om innehållet i kanalerna – och hur Scania får sitt redaktionella arbete att fungera långsiktigt.

Staffan Ekengren är också aktuell med boken ”Följarna först – redaktionell metod för kommunikatörer” som prisats i både Swedish Content Awards samt i tävlingen Årets Marknadsföringsbok.

Hålltider

Frukost från kl 7.00
Programmet börjar 7.30
Slut kl 8.30

Varmt välkommen! Programgruppen, Sveriges kommunikatörer Jönköping

För att enkelt hålla dig uppdaterad om kommande evenemang nära dig - följ gärna Jönköping - Sveriges Kommunikatörer på facebook.

INTRESSEANMÄLAN EVENT

Skicka in en intresseanmälan så kontaktar vi dig. Intresseanmälan är inte bindande.

Skicka in en intresseanmälan så kontaktar vi dig. Intresseanmälan är inte bindande.





loader
Laddar