Det ligger något i det engelska uttrycket “what gets measured gets managed”, och tyvärr har kommunikation historiskt sett varit lite av en utmaning att mäta.
Det är sannolikt en av anledningarna till att kommunikation historiskt sett har hamnat lägre i verksamheternas hierarkier. Men år 2020 är själva tillgången på
data inte problemet – frågan är bara hur vi som kommunikatörer ska använda den.
Lisa Walder är en mångsidig digital strateg med bakgrund inom webbanalys och produktutveckling. Hon har många års erfarenhet av datadriven marknadsföring och menar att det i huvudsak är arbetssätt, verktyg och kunskap för att analysera och agera på den som är den stora utmaningen.
Hon kommer att kunna ge dig några snabba och enkla tips för hur du sätter igång rätt mätning i din verksamhet, att ta det första steget.
Tillsammans gör vi allt vi kan för att minska risken för smittspridning, föreläsningen hålls därför enbart digitalt. Du ansluter via en länk som skickas till dig som anmäld. Presentationen börjar klockan 09:30, klicka dig in i tid, vi öppnar redan 20 minuter innan. Du behöver ha en bra uppkoppling med din dator och du deltar via ett digitalt verktyg med ljud, bild och webkamera.
Varmt välkommen,
Sveriges Kommunikatörer
Skicka in en intresseanmälan så kontaktar vi dig. Intresseanmälan är inte bindande.
Skicka in en intresseanmälan så kontaktar vi dig. Intresseanmälan är inte bindande.