Nätverk för internkommunikationsansvariga 2017

Nätverket är fullbokat! Anmäl dig till kommande nätverk som startar den 22 september genom att klicka här. 

6 HALVDAGAR
24 FEBRUARI, 7 APRIL, 19 MAJ, 8 SEPTEMBER, 20 OKTOBER,1 DECEMBER 
I STOCKHOLM 
SOFIE REUTERCRONA MED GÄSTFÖRELÄSARE 

"Ett nätverk tillför många andra dimensioner än en vanlig kurs. I nätverket får en till exempel möjlighet att ifrågasätta och förklara samtidigt som frågeställningar eller problem kan belysas från olika perspektiv. Men det bästa är nog trots allt de nya människor jag lärt känna."
Kenneth Wall, kommunikationschef på Södertörns Högskola

Beskrivning

På våra arbetsplatser har mötet med förändringar, framgångar och utmaningar blivit relativt konstant i form av digitalisering, ökad innovationstakt och krav på effektiviseringar. Det påverkar förstås även vilken roll och betydelse den interna kommunikationen har och vilken nytta vi kan dra av den tid vi har nu. Vi behöver anpassa oss och vårt uppdrag för att kunna ligga i framkant och vara med och driva förflyttningen. Vi ser till exempel att fler arbetar förbi pensionsåldern och att tekniskt kunniga ”millenials” kommer in på arbetsmarknaden. Skillnaden mellan olika individers behov och kommunikationsstilar blir alltmer påtagliga och vi behöver ta vara på det. Vi ser även att arbetsplatserna blir mer mobila, agila och aktivitetsbaserade - och den interna kommunikationen behöver bidra till att skapa samhörighet och samarbetsytor. Allt det här behöver vi prata mer om, eller hur?

Syfte med våra nätverk

Sveriges Kommunikatörers nätverk är ett unikt koncept där kompetensökning, personlig utveckling, erfarenhetsutbyte och omvärldsbevakning flätas samman. På nätverksträffarna varvas inspirerande föredrag med erfarenhetsutbyte inom gruppen. Genom att diskutera projekt, idéer och problemställningar med nätverkskollegor kan du undgå misstag som andra redan gjort och på så sätt bli ännu bättre i din yrkesroll. Du får dessutom möjlighet att bygga långsiktiga relationer som fortsätter att bidra till din utveckling långt efter nätverkets slut.

Diskussionspunkter

Några teman finns redan på önskelistan från deltagare som varit med under året, men vi kommer att inventera behoven och sätta agendan tillsammans när vi startar upp.

• Digitalisering av kommunikationsarbetet
• Sociala interna kanaler och vart är intranätet på väg
• Att kommunicera med film, göra själv
• Medarbetarna som viktigaste interna kommunikationskanal
• Ledningens och chefers kommunikativa ansvar (kommunikativt ledarskap)
• Förändringskommunikation

För vem?

Du som är ansvarig för verksamhetens interna kommunikation eller motsvarande, någonstans i mitten av din karriär. Du vill bli en bättre nätverkare och gillar att utveckla dig och dina förmågor tillsammans med andra. Troligtvis arbetar du nära er HR-funktion och/eller med ledarutveckling. Vi eftersträvar blandade grupper vad gäller kön och bransch.

Datum

Vi ses på fredagar och inleder med frukost 08.30, därefter 09:00-12:00. Observera att ändringar i tid och plats kan förekomma. Du anmäler dig och betalar för samtliga träffar och antalet platser är begränsat. 

  • 24 februari
  • 7 april
  • 19 maj
  • 8 september
  • 20 oktober
  • 1 december

Frågor om nätverket? 

Kontakta gärna Memo Hussein, Sveriges Kommunikatörer för frågor om innehållet i nätverket. 

Nätverksledare

Sofie Reutercrona

Sofie Reutercrona är utbildad beteendevetare och marknadsekonom och har tidigare arbetat som ansvarig för intern kommunikation bland annat inom hotell, bank- och försäkring. Sofie driver idag konsultföretaget Inse Kommunikation med specialisering att bidra till en mer effektiv och hållbar kommunikation internt.

Information

Datum & tid

19 maj 2017 19 maj 2017 , kl. 08:30 – 12:00

Plats

Kungstornen Konferens

Kungsgatan 33, 2 tr

Ort

Stockholm

Medlemspris

12.000 kr exkl. moms

(Ordinarie pris: 15.000 kr exkl. moms)

Sista datum för anmälan

24 februari 2017

Kom ihåg bekräftelsen

När du bokar dig till någon av Sveriges Kommunikatörers aktiviteter får du alltid ett mejl som bekräftar att din bokning är mottagen. Du kan även se dina kommande aktiviteter under "Min sida". 

Om du inte fått något bekräftelsemejl (eller inte kan se dina kommande aktiviteter under "Min sida"), är din bokning inte genomförd. För att få hjälp, se vår FAQ eller kontakta någon av Sveriges Kommunikatörers medarbetare.

Kontakt 

Faktureringsuppgifter och bokningsvillkor

Kom ihåg att alltid kolla vilka bokningsvillkor som gäller. Vid lokala evenemang tar Sveriges Kommunikatörer ut en no show-avgift på 300 kronor om du avbokar dig senare än 24 timmar innan aktiviteten. Du behöver därför alltid ange dina faktureringsuppgifter, även när evenemanget är kostnadsfritt. 

Observera att det för kurser och program finns särskilda bokningsvillkor, se länken nedan.

Bokningsvillkor
loader
Laddar