FAQ

Problem med att beställa lösenord eller anmäla dig till en aktivitet? I vår FAQ har vi svarat på de vanligaste frågorna. 

Jag kan inte beställa nytt lösenord

Om du har glömt ditt lösenord klickar du på länken ”Glömt lösenord” på sidan Logga in. För att kunna beställa ett nytt lösenord måste du först fylla i din e-post ännu en gång i den tredje rutan närmast den grå Skicka-knappen.

Om Skicka-knappen ej fungerar kan du prova att byta webbläsare, då vi har haft problem med äldre versioner av Internet Explorer. Har du inte möjlighet att uppdatera din webbläsare eller installera ytterligare en, går det även bra att surfa in på vår webbplats via en smartphone eller en padda.
 

Jag kan inte anmäla mig till en aktivitet

Problem med anmälningsformuläret brukar oftast bero på att du använder en för gammal version av Internet Explorer. Du kan ladda ner en ny version eller en annan läsare via Surfa lyckligt.  

Har du inte möjlighet att uppdatera din webbläsare eller installera ytterligare en, går det även bra att surfa in på vår webbplats via en smartphone eller en padda.

Jag har fått förhinder och måste avanmäla mig. Hur gör jag?

För att avanmäla dig loggar du in på "Min sida". Under rubriken "Du är anmäld till" ser du alla aktiviteter som du är anmäld till. Klicka på den aktivitet som du vill avanmäla dig från. Du kommer då till aktivitetens informationssida i kalendern. Klicka på knappen "Avboka".

Om det inte finns någon Avboka-knapp kan det bero på att sista datum för avanmälan har passerats, se Bokningsvillkor.  

 

Var hittar jag "Min sida"?

För att komma åt "Min sida" måste du först logga in. Du loggar in genom att klicka på den gula Logga in-knappen som du hittar högst upp i högra hörnet när du surfar via en dator. På paddan och i mobilen hittar du "Logga in" genom att fälla ned menyn (tre streck, även kallad för hamburgaren).   

När du är inloggad kommer du åt "Min sida" genom att klicka på ditt namn. Ditt namn hittar du på samma ställe som du tidigare såg "Logga in", det vill säga, en gul knapp uppe i högra hörnet. Om du loggat in kan du även använda denna länk för att komma åt Min sida

 

Var kommer jag åt "Mina projektplatser"?

För att komma åt "Mina projektplatser" måste du först vara inloggad (se föregående fråga). När du är inne på "Min sida" hittar du "Mina projektplatser" i högerkolumnen under "Medlemstjänster".

 

Varför måste jag ange mina faktureringsuppgifter när evenemanget är kostnadsfritt? 

Vid lokala evenemang tar Sveriges Kommunikatörer ut en no show-avgift på 300 kronor om du avbokar dig senare än 24 timmar innan aktiviteten. Du behöver därför alltid ange dina faktureringsuppgifter, även när evenemanget är kostnadsfritt. För mer information, se våra bokningsvillkor.

 

Jag har anmält mig till en aktivitet men inte fått något bekräftelsemejl. Är min bokning genomförd?

När du bokar dig till någon av Sveriges Kommunikatörers aktiviteter får du alltid ett mejl som bekräftar att din bokning är mottagen. Du kan även se dina kommande aktiviteter under "Min sida". 

Om du efter 20 minuter inte fått något bekräftelsemejl (eller inte kan se dina kommande aktiviteter under "Min sida"), är din bokning inte genomförd. Kontakta någon av Sveriges Kommunikatörers medarbetare för att få hjälp.

loader
Laddar