Sveriges Kommunikatörer tillbaka med ny podcastserie

Vad krävs av en kommunikatör idag och hur ser yrkets framtid ut? Det är frågor som står i fokus i Sveriges Kommunikatörers nya podcastserie – Kommunikatörens nya roll.

Sveriges Kommunikatörers podcast får idag tillökning i form av en ny säsong med titeln Kommunikatörens nya roll. Podcastserien sätter utvecklingen av kommunikatörens yrkesroll i fokus och reder ut vilka krav som ställs på dagens kommunikatörer.

– Vi vill rusta kommunikatörer inför samtidens och framtidens utmaningar, säger Juan Navas, kommunikationsansvarig på Sveriges Kommunikatörer.

Serien består av sex delar – första avsnittet gästas av Linnea Rinäs, PR-konsult på Cohn & Wolfe och Joseph Borenstein, numera presschef på Trygg-Hansa, som tillsammans blev juniorvärldsmästare i PR när de vann guld i Cannes Young Lions 2015.

– Bra kommunikation är läskigt och kommer alltid att vara det. Det måste vara lite fallhöjd om det ska bli bra på riktigt. Man måste ha lite mod, säger Linnea Rinäs i säsongens första avsnitt.

Kommande avsnitt släpps månadsvis och gästas av bland andra Mark Vadasz, kommunikationschef på Säpo och Emma Stjernlöf, marknadsansvarig och brand director på Adidas. Programledare är Max Landergård från AB Storstad Medieproduktion.

Podcasten kommer att finnas tillgänglig på Sveriges Kommunikatörers webb, iTunes, Podbean och Google Play.

För mer information om Kommunikatörens nya roll, kontakta:

Hampus Zethelius
Presskontakt
Tnf: 073-444 41 71 
hampus.zethelius@sverigeskommunikatorer.se

 

loader
Laddar