guy britt

Guy Britt om kommunikationsbranschens stora skifte – från externt till internt

Publicerad: 21 maj 2018

Guy Britt leder IKEAs globala internkommunikationsarbete och har över 15 års erfarenhet från kommunikationsbranschen.

Som alla som arbetar med internkommunikation vet, handlar internkommunikation om mycket mer än HR-frågor. I videon berättar Guy Britt om den stora potential som finns i internkommunikation. Han pekar på en rad positiva effekter som i slutändan bidrar till att öka företagets värde.

– Genom att dela de bra berättelserna och ge makten till medarbetarna, blir alla anställda partners och delaktiga i att driva företag framåt, säger Guy Britt.

Tidigare intervjuer från World Public Relations Forum 2018

Bli medlem i Sveriges största nätverk för kommunikatörer och träffa 7 800 kollegor. Du får tillgång till våra kostnadsfria event för medlemmar, rabatt på kompetensutveckling och får ta del av det senaste inom vår bransch. Du hjälper även till och stöttar svensk kommunikationsforskning. 

loader
Laddar