Meltwater arrangerar ett intressant seminarium om den kollektiva oron som uppstår ur faktaresistens, alternativa fakta och desinformation påverkar konsumentbeteenden.
Plats: Stockholm
Hur fångar man intresset hos den digitala publiken? Under några år har video på mobila enheter blivit en självklarhet, traditionella aktörer tappat publik och YouTubers etablerats som den nya tidens mediehus. Hur påverkar detta oss kommunikatörer i vårt vardagliga arbete? Emanuel Eddyson, produktionschef på Youtube-nätverket Splay Networks, synar tre självklara saker vi kommunikatörer måste lära oss av YouTubers - den moderna digitala kreatören.
Plats: Jönköping
Hälften av alla svenskar blockerar annonser på nätet. Om vi får chansen att klicka bort Youtube-reklam efter fem sekunder gör vi det utan att blinka. Överallt säger vi nej tack till reklam, så hur tar man sig till andra sidan utropstecknet och blir en "Men gärna Ikea-katalogen"? Idag förväntar sig människor att varumärken ska stå för någonting och ha tydliga värderingar. Man ser varumärken som personer. Så, hur blir man en person som målgruppen vill hänga med?
Plats: Göteborg
Hur får man till ett väl fungerande samarbete som skapar största möjliga nytta för verksamheten? Hur tar man sig an arbetet med arbetsgivarvarumärket tillsammans? Välkommen till ett frukostseminarium där vi belyser dessa frågor och reflekterar över framgångsfaktorer i väl ett fungerande samarbete mellan kommunikation och HR – vi tittar även på fallgropar man kan hamna i.
Plats: Uppsala
Hur ser den perfekta byrårelationen ut? Den 9 mars sänder Sveriges Kommunikatörer live på Facebook. Temat för livesnacket är relationen mellan kommunikatören och byrån. Genom att kommentera sändningen deltar du i diskussionen tillsammans med Christina Knight, creative director på UKnight och Johan Eriksson, kommunikationschef för den svenska bankverksamheten på Swedbank.
Plats: Facebook
Under morgonen får du ta del av ny kunskap och forskning om mångkulturell kommunikation. Freja Kalderén är kommunikatör på Trafikverket och skrev våren 2016 sin masteruppsats om mångkulturell kommunikation och om hur kommunikationsbranschen kan bli mer inkluderande. Kalderén berättar om de viktigaste resultaten från sin studie och du får ta del av konkreta tips och råd. Det kommer dessutom finnas utrymme för diskussion och erfarenhetsutbyte.
Plats: Malmö
För att lyckas med en genomgripande kulturförändring behöver kommunikations- och HR-funktionerna arbeta tätt tillsammans. Det vet Ulrika Rask-Lindholm, kommunikationsdirektör på Höganäs AB, som nyligen varit med och lanserat bolagets nya ledningsfilosofi, "More Höganäs". Ulrika Rask-Lindholm kommer att belysa processen från problemdefinition över faktainsamling till global lansering.
Plats: Helsingborg
Hur skapar vi den perfekta byrårelationen? Frågan diskuteras på Sveriges Kommunikatörers livesändning på Facebook den 9 mars. På detta AW-seminarium spinner vi vidare på ämnet som är så relevant för både kund- och byråsidan. Mer information om innehåll och paneldeltagare kommer inom kort.
Plats: Stockholm
Har du tillgång till det du behöver för att ta dig vidare i karriären? Åt vilket håll vill du utvecklas? Hur ser du på din roll och ditt ledarskap? Vad skulle ett mentorskap innebära för dig? Välkommen på ett informationsmöte för dig som är intresserad av att gå Communication Mentoring Program.
Plats: Stockholm
Testa konceptet "Active Meetings" och få verktyg för att skapa engagerande möten med dokumenterat resultat – kunder på plats berättar hur de har gjort.
Plats: Stockholm
Stora Kommunikatörspriset 2017 delas ut i fem kategorier och går till personer och organisationer som gjort stora insatser inom kommunikation under det senaste året. Under kvällen serveras en trerätters middag och prisutdelningen leds av komikern och moderatorn Messiah Hallberg.
Plats: Stockholm
Årsstämman är exklusiv för medlemmar. En kallelse samt tillhörande dokument skickas ut två veckor innan stämman. Alla medlemmar i Sveriges Kommunikatörer har möjlighet att lämna in motioner som stämman ska behandla.
Plats: Stockholm