Stora Kommunikationspriset delas ut till personer och organisationer som har gjort stora insatser inom kommunikation under det senaste året. Priset delas ut i fem olika kategorier och vinnarna utses på en livesänd gala den 20 maj.
-Hela juryn var engagerade i livliga diskussioner innan till slut femton bidrag kunde nomineras, alltså tre nomineringar i varje kategori. De insända bidragen var av många olika slag och bredden visar kommunikationens roll i nyckelprocesser i företag och organisationer. Inte oväntat handlade ett flertal av årets insända bidrag om kommunikation som är relaterad till Covid19. Några av dessa handlade om att hindra smittspridning men också om hur verksamheter anpassats till nya förutsättningar under pandemin, säger Hanna Brogren, Generalsekreterare och vd för Sveriges Kommunikatörer.
Viveka Hirdman-Ryrberg, kommunikationsdirektör och chef hållbarhet, Investor, ordförande, Sveriges Kommunikatörer
Marcus Thomasfolk, kommunikationschef, Volkswagen Sverige
André Assarsson, Government Manager, Facebook Norden
Hanaw Rashid, konsult inom digital strategi
Erik Modig, docent, Handelshögskolan
Ann-Marie Begler, styrelseledamot, Academedia
Daniel Caldeborn, videoproducent, Luleå kommun, Årets unga talang 2020
Hanna Brogren, generalsekreterare, Sveriges Kommunikatörer