–När jag sökte mig till CEP:en var jag anställd kommunikationschef med tidigare bakgrund från PR-byrå. Idag jobbar jag som kommunikationskonsult, bland annat som interim-kommunikationschef på plats hos kund. Jag delar tiden mellan konsultuppdrag och bokskrivande, och har bland annat ett projekt om kommunikativt ledarskap på gång.
–Utan förståelse för affärsmålen blir kommunikationsinsatserna felriktade. Den förståelsen får man bäst genom ett ledarskapsinriktat program som ger både ett utifrånperspektiv på organisationen och verktyg att förstå kollegornas utmaningar i företagets ledning. Vad är det som håller dem vakna om kvällarna? Hur kan vi kommunikatörer hjälpa dem? Hur kan vi bli de som flaggar för förändringsbehov och ser till att genomföra rätt lösning? Att vara kommunikationschef är att kombinera ett strategiskt och ett operativt ansvar - det handlar både om att din organisation ska säga rätt saker och att ni ska säga dem rätt. Framgångsrika företag värnar om den expertisen - andra behöver fortfarande lära sig värdet av den.
–Flera branschkollegor i andra kommunikationschefsnätverk hade rekommenderat utbildningen. Jag hade gått och spanat på programmet i flera år och när chansen uppkom tog jag den snabbt.
–Mycket hög akademisk kvalitet och ett värdefullt nätverk både bland föreläsare och kurskamrater som jag tar med mig hela livet. Jag har utvecklats både professionellt och på ett personligt plan genom uppgifterna.
–Organisationens omvärld och organisationens identitet är frågor som aldrig upphör att fascinera. Att ta ett beteendevetenskapligt perspektiv på ledarskapet i företag. Hur ser vi på vår omvärld, hur motiverar vi våra beslut, och varför?
–Många starka individer, kloka och erfarna människor som bidrog med olika perspektiv på frågorna. Värdefulla diskussioner och rolig samvaro. Längtar till nästa återträff!