Kickstarta året med nya insikter på Content Day

Publicerad: 9 jan 2017

Gästskribent: Elisabeth Thörnsten, vd Swedish Content Agencies 

Ett bra kommunikationsarbete utgår alltid från en insikt. När vi vet vilka mottagarna är - när vi vet vad de gillar - blir det lättare att planera kommunikation.  Något som kan uppfattas som ointressant av en person kan vara hur spännande som helst för någon annan och då gäller det att rikta kommunikation rätt. Att bli mer pricksäker helt enkelt.

Men hur samlar man insikter? Idag finns det mer data än någonsin att ta till sig.

Den 25 januari 2017 arrangerar branschorganisationen Swedish Content Agencies sitt årliga evenemang Content Day. Formatet är en halvdag som startar med lunch och avslutas med mingel.

På dagen får du både nya insikter om hur du kan jobba med ditt insiktsarbete – det vill säga de konkreta verktygen. Du får också kunskap och insikter om hur spelplanen för hur media- och kommunikationsbranschen ser ut – nu och i framtiden.

På scenen möter du duktiga talare som berättar hur de jobbar med insikter på olika sätt. Bland annat kommer du att kunna lyssna till: 

  • Elaine Eksvärd som vill lära oss att knäcka kommunikationskoden. För som Elaine själv säger: ”Kommunikation är en muskel och mycket få föds med sexpack. Elaine är flitigt anlitad för att analysera politikers och andra kända personers retorik från tv-soffan.  Hon är även nominerad som årets kvinnliga talare av Talarforum.
  • Siduri Poli talar om hur man kombinerar berättelsen med nya tekniker för att förändra världen. Siduri Poli är teknikexpert och framtidsspanare för några av Sveriges största medier. Hon är även grundare till start up-fabriken Changers Hub.
  • Jonas Ander, CMO på Nortal, talar om hur big data kan förvandlas till insikt. Jonas berättar vad big data är, hur det kan användas – men även om fallgroparna med att förlita sig för mycket till digital data. 

  • Kicki Molin och Eva Hamboldt är båda experter om neuroledarskap. På Content Day kommer Kicki och Eva Hamboldt att koppla den senaste hjärnforskningen till content marketing. De diskuterar bland annat varför den “sociala hjärnan” och sociala behov är en viktig nyckel i medielandskapet. Samt hur vi kan identifiera och förstå framtidens målgrupper utifrån den primala hjärnans principer om överlevnad och den rationella hjärnans behov av mening.

  • Att mediekonsumtionen till stor del har gått från att vara passiv till aktiv är både en insikt och något som kan påverka hur vi jobbar med vårt eget insiktsarbete. Ämnet diskuteras av en panel som består av mediestrategen Brit Stakston, omvärdsbevakaren Fredrik Wass, Linda Hörnfeldt som är vd och grundare av branschorganisationen Influencers of Sweden samt Hans Kullin, ansvarig för sociala medier på Barncancerfonden.

Moderator för dagen är Andreas Ekström, journalist på Sydsvenskan och författare till boken Google-koden.

Huvudmålgrupp för Content Day är alla kommunikatörer, därför får du som är medlem i Sveriges Kommunikatörer möjlighet att gå på dagen till rabatterat pris. Ange koden ”SK” när du bokar i fältet ”övrig information” så får du delta till samma pris som medlemmar i Swedish Content Agencies. 


Mer information finns på contentday.se

Strategi och planering
Loading...
loader
Laddar