Kurser on demand – var och när du vill!

Publicerad: 18 okt 2021

Vi erbjuder 6 on demand-kurser som du kan läsa när och var du vill. Välj din egen takt och när det passar dig bäst att utveckla en ny kompetens. 

 

 

En on demand-kurs är en kurs på distans som du kan läsa precis när det passar dig. Kursen innehåller ett antal videos med kursledaren och instruktioner för att praktisera det du lärt dig. Det är sammanlagt 6-8 studietimmar i varje kurs, som följer ett pedagogisk mönster med videos och uppgifter. Du kan lägga upp dina studier precis hur du vill. Från och med att du får ditt bekräftelsemejl har du tillgång till kursen i en månad.

Mät effekten av din kommunikation

Få både kunskap och praktisk övning i att följa upp effekten av kommunikation med hjälp av mätning och dataanalys! Kursen passar dig som har en operativ roll som kommunikatör eller marknadsförare.

Kursledare: Lisa Walder, digital strateg, med bakgrund inom webbanalys och produktutveckling, bland annat från Aftonbladet.

 

Nudging - en vänlig knuff för beteendeförändring

Din uppgift som kommunikatör är att få människor att engagera sig i det som förmedlas. I denna kurs får du lära dig exakt hur du kan använda nudging för att skapa beteendeförändringar för din egen målgrupp.

Kursledare: Niklas Laninge, psykolog och chef för psykologkoncernen PBM:s avdelning för behavioral insights.

 

Design thinking

Design thinking handlar inte om design, utan är ett arbetssätt för att driva innovation och kreativ problemlösning tillsammans i interdisciplinära team. Lär dig metoder och verktyg för att samla in och analysera data om din målgrupp, definiera en problemställning och generera idéer till förbättring.

Kursledare: Mathias Westphal har över 15-års erfarenhet av varumärkesarbete på global nivå och Petronella Barvaeus är digital strateg med mångårig erfarenhet av att jobba med resultatorienterad kommunikation.

 

Målgruppsanalys och kundresekartläggning

Vässa kommunikationen genom att skapa bättre förståelse för målgruppens behov och drivkrafter – med konkreta metoder och verktyg.

Kursledare: Petronella Barvaeus är digital strateg med mångårig erfarenhet av att jobba med resultatorienterad kommunikation för både offentliga aktörer, nystartade techbolag och välkända varumärken i en rad olika branscher. Hon är en regelbundet anlitad föreläsare och medgrundare till Maniola Studios.

 

Innehållsproduktion – bli din egen produktionsstudio

Innehåll i sociala medier blir viktigare och viktigare för att nå prioriterade målgrupper med rätt budskap. Lär dig grunderna i att skapa text, video och bild för sociala medier. Du får också testa på innehållsproduktion i praktiken med handledning av experter.

Kursledare: Lisa Walder har en gedigen bakgrund inom webbanalys och produktutveckling och Erik Isberg är digital marknadsförare på Maniola Studios.

Så genomför du ett framgångsrikt webbinarium

Skapa digitala event som lockar tittare, sändningar som engagerar och uppföljande aktiviteter som stärker era relationer. Vi går igenom hur du lägger upp planeringen och hur du genomför ett framgångsrikt webbinarium.

Kursledare: Kim Kjellbom är strateg inom digital kommunikation med fokus på content. Hon har tidigare arbetat flera år inom event- och nöjen. Erik Isberg är Head of Growht på videotjänsten Vaam. Innan har han bland annat arbetat som digital strateg på PR-byrån Prime Weber Shandwick.

Här får du svar på vanliga frågor.

 

Här ser du alla våra digitala kurser. Glöm inte att vi också skräddarsyr kompetensutveckling för företag och offentliga verksamheter.

Relaterat innehåll

loader
Laddar