15 sara hansson

Lucka 15 - Sara Hansson

Publicerad: 15 dec 2018

Vad utmärker kommunikationsåret 2018?
–Jag tycker att jag har sett mer kommunikation som vågar vara ställningstagande. Och det är ju en bra utveckling, såvida avsändaren är redo att agera i enighet så det inte bara blir välputsade ord. 

Du är Global Social Media Manager på Oatly och vågar där utmana den klassiska mellanmjölken. Vad har du för tips till kommunikatörer som vill bli bättre på att påverka genom sociala medier? 
–Mitt tips är att inte överskatta intresset utav den egna produkten/tjänsten/vad-en-nu-gör, utan att hitta en större anledning till varför människor ska vara intresserade av att följa varumärket. Då finns det mycket mer att prata om och engagera människor kring. Sociala medier är anpassade för att kommentera och debattera, så det är en bra idé att bjuda in folk till att prata om de frågor som en vill driva och påverka inom. Det vore kul att se fler som vågar ta i känsliga frågor. 

Du är med på Resumés lista över Näringslivets Superkommunikatörer 2018. Vad har den utmärkelsen haft för inverkan på dig?
–Det är alltid kul att få uppmärksamhet för det jobb en gör (även om jag bara är en utav många på Oatly Department of Mind Control som är att tacka för bedrifterna). Sen tycker jag att det är kul att kvinnliga kreatörer uppmärksammas, det behövs. Som guldskrift'aren Ida Backman som jag också hade äran att dela sjundeplatsen med. 

Kommer du titta på Kalle Ankas julafton i år?
–Alltid. Kalle Anka och Oatlys julfilm med Toni och Ayako. Då är stämningen på topp.

 


 I Sveriges Kommunikatörers julkalender lyfter vi personer som deltagit i olika sammanhang under året.

Bli medlem i Sveriges största nätverk för kommunikatörer och träffa 7 800 kollegor. Du får tillgång till våra kostnadsfria event för medlemmar, rabatt på kompetensutveckling och får ta del av det senaste inom vår bransch. Du hjälper även till och stöttar svensk kommunikationsforskning.

 

 

loader
Laddar