idea

Månadens utbildningar - hållbarhet, forskning och kommunikation på hjärnans villkor

Publicerad: 4 jan 2017

20/1 – Hållbarhet 2016 – Det hållbara varumärket

"Det hållbara varumärket" är den tredje delen i Hållbarhet 2016 – en seminarieserie om sambandet mellan hållbarhet, kommunikation och värdeskapande. Vill du veta hur ett aktivt hållbarhetsarbete skapar ett hållbart värde för dig, dina kunder och för samhället? Då är det här seminariet för dig!

Läs mer eller anmäl dig här.

31/1 – Värdet av kommunikativa organisationer

På kursen "Värdet av kommunikativa organisationer" får du ta del av den senaste svenska och internationella forskningen om kommunikation. Målet med kursen är att öka förståelsen för hur kommunikatörer kan ta sig an samtidens utmaningar – och få en central roll i organisationernas verksamhets- och beslutsprocesser. Kursen leds av Jesper Falkheimer – professor i strategisk kommunikation vid Campus Helsingborg, Lunds universitet. Falkheimer driver tillsammans med fem forskare ett av världens största forskningsprojekt om strategisk kommunikation.

Läs mer eller anmäl dig här.

7/2 – Att kommunicera med hjärnan som partner

Vill du utvecklas som kommunikatör, stärka ditt ledarskap och bli en bättre projektledare? Vill du veta hur man kommunicerar effektivt utifrån modern hjärnforskning? Då är "Att kommunicera med hjärnan som partner" en kurs för dig! På kursen får du en mängd kraftfulla redskap för att (1) effektivt driva strategiskt kommunikationsarbete, (2) bli en bättre coach och ledare, (3) motivera personer utifrån deras drivkrafter, (4) sätta upp mål och kommunicera dessa, (5) öka kreativiteten i din grupp.

Läs mer eller anmäl dig här.

7/2 – Communication Executives Program 2017

I 18 år har Sveriges Kommunikatörer anordnat Communication Executives Program (CEP) – en omfattande ledarskapsutbildning för dig som är kommunikationschef, kommunikationsansvarig, deltagare i en ledningsgrupp eller på väg in i en ledande befattning. Programmet sträcker sig över nio månader och är utvecklat i samarbete med SSE Executive Education vid Handelshögskolan i Stockholm. Syftet med utbildningen är att utveckla din förmåga att aktivt, analytiskt och kreativt ta dig an ledningsfrågor.

Läs mer eller anmäl dig här.

loader
Laddar