Följ med när en bevandrad panel med representanter från SVT, Svenska institutet, Migrationsverket och Danske Bank berättar om hur de handskas med desinformation och ger tips på hur du behåller din trovärdighet i ett kommunikationslandskap där ogrundade påståenden paketeras som "alternativa fakta" och där falska nyheter framställs som sanning. SVT:s programdirektör Jan Helin berättar dessutom om två typer av fake news – närmare bestämt rent påhittade nyheter och propaganda. Hur skiljer de sig åt och hur demaskerar man desinformationen? Få svaret i podden!
Medverkande
Jan Helin, programdirektör, SVT
Annika Rembe, generaldirektör, Svenska institutet
Fredrik Bengtsson, tf kommunikationschef, Migrationsverket
Anna Erman, head of Marketing & Corporate Communication, Danske Bank Sverige
Max Landergård, moderator
Vilka blir konsekvenserna av att kommunikatörerna blir fler och journalisterna färre? Vilket uppdrag har respektive yrkesgrupp i en demokrati? Kan en granskande journalist samtidigt ägna sig åt att skapa native advertising-innehåll? Det är ett axplock av frågorna som besvaras när Thomas Mattson, Per Ljungberg, Moa Kärnstrand och Cecilia Schön Jansson diskuterar relationen mellan kommunikatörer och journalister.
Medverkande
Thomas Mattsson, chefredaktör, Expressen
Per Ljungberg, kommunikationschef, PostNord Sverige
Moa Kärnstrand, journalist
Cecilia Schön Jansson, vd, Sveriges Kommunikatörer
Max Landergård, moderator
Bli medlem i Sveriges största nätverk för kommunikatörer och träffa 7 400 kollegor. Du får tillgång till våra kostnadsfria event för medlemmar, rabatt på kompetensutveckling och får ta del av det senaste inom vår bransch. Du hjälper även till och stöttar svensk kommunikationsforskning.