AW: Är fler kvinnor vägen in i spalterna?
Media skriker efter relevanta kvinnor att intervjua. Men fortfarande upplever redaktionerna att företag och organisationer hellre lyfter fram en manlig chef än en kvinnlig expert. Vad kan du som kommunikatör göra för att synliggöra kvinnor och hur påverkar det era chanser att synas mer i medierna? Följ med när kommunikatörer och journalister går samman för att reda ut hur fler kvinnor ska synas i svensk media.
Johanna Snickars, kommunikationschef, Microsoft Sverige
Canan Yasar, creative director, Obeya
Frida Bratt, nyhetschef och privatekonomiredaktör, SvD Näringsliv
Maria Rimpi, redaktionschef, Svenska Dagbladet
Max Landergård, moderator
Bli medlem i Sveriges största nätverk för kommunikatörer och träffa 7 700 kollegor. Du får tillgång till våra kostnadsfria event för medlemmar, rabatt på kompetensutveckling och får ta del av det senaste inom vår bransch. Du hjälper även till och stöttar svensk kommunikationsforskning.