max landergard

Bråda dagar under Almedalen för Max Landergård

Publicerad: 17 jun 2016

Vad kan deltagare förvänta sig under Så bygger du ett digitalt varumärke?
– Vi har bjudit in representanter för stora varumärken som är i behov av digital transformation där de får berätta om sin resa. De kommer generöst att bjuda på sina bästa tips på hur de har skapat engagerande kampanjer – men det kommer också berätta om en del misstag de gjort på vägen dit. 

Vad kan deltagare förvänta sig på Kriskommunikation – att tackla en kris och återta förtroendet efteråt?
– Volkswagen har varit i ett historiskt blåsväder under 2015 och Försäkringskassan har en daglig operativ krishantering, här kommer publiken få mycket av allt. Det blir riktiga och sanna inblickar i hur det går till bakom kulisserna när det som inte får ske ändå sker.

Seminarierna spelas även in som podcast – kan du berätta mer om formatet och vad lyssnarna kan förvänta sig?
– Om man inte har möjlighet att delta i Almedalen kommer vi att publicera seminarierna i poddformat i efterhand. Och allt är så intressant att vissa kanske till och med vill höra det en gång till.

Vad tycker du är det viktigaste med Almedalsveckan?
– Att sträckorna till makten blir kortare. Plötsligt är det möjligt att få tag i de personer du sökt och så kan ni käka lunch eller träffas på ett mingel. Många viktiga kontakter sluts under Almedalen. 

Vad saknar du under Almedalsveckan?
– Fler bolag och färre byråer. 

Vilka andra evenemang kommer du att delta i under Almedalsveckan?
– Jag kommer nog inte hinna med så mycket som besökare. Jag modererar 19 seminarier under Almedalsveckan. Men det är lugnt. Förra året var det 23!

Mer information

Strategisk kommunikation
loader
Laddar