Vad kan deltagare förvänta sig under Så bygger du ett digitalt varumärke?
– Vi har bjudit in representanter för stora varumärken som är i behov av digital transformation där de får berätta om sin resa. De kommer generöst att bjuda på sina bästa tips på hur de har skapat engagerande kampanjer – men det kommer också berätta om en del misstag de gjort på vägen dit.
Vad kan deltagare förvänta sig på Kriskommunikation – att tackla en kris och återta förtroendet efteråt?
– Volkswagen har varit i ett historiskt blåsväder under 2015 och Försäkringskassan har en daglig operativ krishantering, här kommer publiken få mycket av allt. Det blir riktiga och sanna inblickar i hur det går till bakom kulisserna när det som inte får ske ändå sker.
Seminarierna spelas även in som podcast – kan du berätta mer om formatet och vad lyssnarna kan förvänta sig?
– Om man inte har möjlighet att delta i Almedalen kommer vi att publicera seminarierna i poddformat i efterhand. Och allt är så intressant att vissa kanske till och med vill höra det en gång till.
Vad tycker du är det viktigaste med Almedalsveckan?
– Att sträckorna till makten blir kortare. Plötsligt är det möjligt att få tag i de personer du sökt och så kan ni käka lunch eller träffas på ett mingel. Många viktiga kontakter sluts under Almedalen.
Vad saknar du under Almedalsveckan?
– Fler bolag och färre byråer.
Vilka andra evenemang kommer du att delta i under Almedalsveckan?
– Jag kommer nog inte hinna med så mycket som besökare. Jag modererar 19 seminarier under Almedalsveckan. Men det är lugnt. Förra året var det 23!