Teknik ändrar beteende – inte behov

Publicerad: 29 maj 2016

Tekniken ändrar vårt beteende, men inte vårt behov av att bli känslomässigt berörda. Det var ett av David Shings huvudbudskap när han talade under World Public Relations Forum i Toronto. Under sin föreläsning visade Aols digital profet inspirerande exempel på företag och organisationer som förstått grejen. Vi har samlat sex favoriter som tål att ses igen. 


1. Meet Porter. The World's First Driving Dog.

Varje år arbetar organisationen SPCA med att hitta hem till hemlösa, misshandlade eller övergivna hundar. Med den här videon vill de visa att alla av dessa hundar, oavsett hur de ser ut eller var de kommer ifrån, är smarta, kärleksfulla och förtjänar ett hem.

 


2. DHL is faster 

Vore det inte fantastiskt om dina konkurrenter skötte marknadsföringen åt dig? DHL hittade ett sätt som gjorde det möjligt.  


3. Geicos reklam som inte går att hoppa över

Du vet de där reklamklippen, så kallade "pre-roll ads", som du ibland tvingas kolla på innan en Youtube-video startar? Försäkringsbolaget Geico tog tillvara på fenoment och gjorde något kul av det istället.


4. I will what I want

När sportföretaget Under Armour lanserade sitt nya partnerskap med modellen Gisele Bündchen mottogs det med syrliga kommentarer i sociala medier. Deras svar var klockrent.


5. Volvo Life Paint

Med Life Paint visar Volvo ett säkerhetstänk som sträcker sig bortom produkten.


6. #LikeAGirl

Vad betyder det egentligen att springa eller slåss som en tjej? Always visar att det finns hopp för den kommande generationen.


World Public Relations Forum 2016

World Public Relations Forum äger rum den 29–31 maj i Toronto, Kanada. Sveriges Kommunikatörer är på plats och bevakar konferensen, som denna gång har temat “Communication across borders”.

Varumärke
Loading...
loader
Laddar