Tre snabba frågor om varumärkesbyggande

Publicerad: 2 mar 2015
Bild på Marie Gällstad
Att bygga varumärken tar tid, det kan Marie Gällstad från Ikano Group intyga. Hon jobbar med en stor varumärkesresa där Ikanogruppen ska gå från flera varumärken till ett gemensamt. 
Den 19 mars bjuder Sveriges Kommunikatörer in till ett frukostseminarium i Malmö där Marie kommer prata om kommunikatörens roll i varumärkesbyggandet samt dela med sig av sina erfarenheter från resan mot One Ikano.
Vad ska du tala om?
– Jag kommer berätta om hur vår varumärkesresa mot One Ikano har sett ut och dela med mig av specifika detaljer från det.
 
Varför är det viktigt för en kommunikatör att vara involverad i varumärkesarbetet? 
– Kommunikatörer spelar en viktig roll i varumärkesbyggandet. Det är ofta vi kommunikatörer som står främst i ledet och har i uppgift att på ett inspirerande och engagerande sätt kommunicera vem vi är som företag, vad vi står för och varför vi gör vad vi gör.

Något du vill att deltagarna ska fundera på inför frukostmötet?
– Jag vill att de ska fundera över någon något tillfälle då de i sin roll som kommunikatör har bidragit till att stärka varumärket, eller tvärtom. Jag vill också att de funderar på hur man kan skada varumärket beroende på ledarskapsstil och samt vilka erfarenheter de själva har av det. 
 

Läs mer

Att bygga varumärken tillsammans – inte gjort på en dag

Varumärke
Loading...
loader
Laddar