sustain

Tre snabba med Charlotta Oom

Publicerad: 25 apr 2017

Föreläsaren Charlotta Oom har en bakgrund som hållbarhetsrådgivare till organisationerna Almi, Castellum, Länsförsäkringar, Euroflorist, Eton med flera. Hon har varit marknadschef, affärsutvecklare, hållbarhetsansvarig och säljare på TV4, Svenska Mässan och Collector. Hon har även haft ett antal olika styrelseuppdrag, bland annat för BRIS och Chalmersbolaget CIT Energy Management.

Torsdagen den 4:e maj talar hon på frukostträffen i Jönköping om hållbarhet som skapar värde.

Charlotta, vad ska du prata om?

–Jag tänker bland annat prata om hur ett ölbryggeri kan få fler att åka kollektivt, hur man som varumärke kan få flickor att må bättre, hur Jula och Clas Ohlson hanterar en potentiell mediekris och hur viktigt det är med positiv inspiration istället för pekpinnar.

Det låter väldigt intressant, på vilket sätt är detta viktigt för en kommunikatör?

–Som kommunikatör har man en avgörande roll att få ut viktiga budskap som människor tar åt sig. Och du behöver knappt någon marknadsbudget om du jobbar smart och ärligt! "Ingen kan göra allt, men alla kan göra något".

Finns det något särskilt du vill att deltagarna ska fundera på inför frukostföreläsningen?

–Ja, hållbarhet är för många ett luddigt begrepp – vad innebär det för dig? Fundera på det så får vi till riktigt bra och intressanta diskussioner på frukosten!

Välkomna till Grand Hotel, Jönköping, torsdagen den 4 maj. Frukost serveras från kl. 07.00, föreläsningen börjar kl. 07.30.


Bli medlem i Sveriges största nätverk för kommunikatörer och träffa 7 400 kollegor. Du får tillgång till våra kostnadsfria event för medlemmar, rabatt på kompetensutveckling och får ta del av det senaste inom vår bransch. Du hjälper även till och stöttar svensk kommunikationsforskning.

loader
Laddar