lisa walder erik isberg 770pxny

Tre snabba med Lisa Walder och Erik Isberg om innehållsproduktion

Publicerad: 17 dec 2019

Vi bad Lisa Walder och Erik Isberg, kursledare för Innehållsproduktion - bli din egen produktionsstudio, svara på några snabba frågor om hur man ska tänka och komma igång med content.

Vilka är de största utmaningarna när man ska börja skapa innehåll för digitala kanaler?
- Att skapa content som din målgrupp tycker är intressant. Vilka teman är relevanta, vilket budskap ska jag använda mig av och vilket format förmedlar det budskapet bäst? Är det video, text eller bild som gäller – och skiljer det sig mellan olika kanaler?
 
På vilket sätt hjälper kursen till att möta de utmaningarna?
- Vi tittar närmare på hur man gör research om sin målgrupp och tar reda på vilken typ av innehåll är de intresserade av. Hur många besök till min webb kan jag förvänta mig om jag skriver om tema A jämfört med tema B? Hur mycket mer engagemang kan jag få om jag använder olika typer av smarta paketeringar och aktiveringar?
 
Vad kommer man konkret att få med sig efteråt?
- Praktiska färdigheter i att producera innehåll. En rad bra verktyg har kommit under de senaste åren och har gjort det enkelt att komma igång!
 
 
 
 

Tre tips för att komma igång

  • Agera utifrån vilket innehåll som skapar värde för mottagaren

 

  • Jobba långsiktigt med innehåll i alla delar av kundresan, inte bara med säljdrivande innehåll

 

  • Häng med i trender och inspireras genom att själv vara en aktiv konsument av innehåll

 

Läs mer om kursen Innehållsproduktion - bli din egen produktionsstudio, och boka här.

loader
Laddar