Målgrupp

Målgrupper

Förstå mottagarens drivkrafter och behov

Klassiska data som kön, ålder och civilstånd blir mindre viktiga för att definiera dina mottagare. I stället bygger du bilden av målgruppen genom användarscenarion som uttrycker en persons behov i en specifik kontext. Petronella Barvaeus checklista hjäper dig att ringa in din målgrupp, och säga hej till dina nya kontextanpassade situationas.

Ladda ner din checklista om målgrupper/situationas

  • Ta reda på nuläget: Hur ser ni på era målgrupper i dag? Vad bygger målgruppsdefinitionen på – data eller magkänsla? Hjälper den er i att formulera och nå ut med er kommunikation?
  • Använd intervjuer, enkäter och sökordsanalys för att kartlägga dina nuvarande kunder. Vilka är deras utmaningar, behov och drivkrafter?

 

Det här är en låst artikel. Logga in för att fortsätta läsa. Inte medlem än? Bli det du också!

 

Artikeln innehåller också:

  • En nedladdningsbar checklista för målgrupper och situationas
  • Petronellas tips på vägen

 

loader
Laddar