Sveriges Kommunikatörer i Almedalen: morgondagens ledarskap, kommunikatörens roll och mingel

Under årets Almedalsvecka kommer Sveriges Kommunikatörer att arrangera två seminarier: ett om morgondagens kommunikativa ledarskap, och ett om mediers och kommunikatörers roller i den levande demokratin som utmanas av desinformation, budskapsöverflöd, klickmonster, populism och åsiktskorridorer. Vi bjuder även in till ett mingel på söndagen.

Ska du till Almedalen? Då hoppas vi att du besöker Sveriges Kommunikatörers seminarier på Kronstallgränd 4. Vi kommer i år att arrangera två seminarier. På måndagen diskuterar vi kommunikation och ledarskap i en tid av agila arbetssätt, flexibilitet och ständig förändring. På tisdagen arrangerar vi ett fördjupande samtal om mediers och kommunikatörers roller i den levande demokratin som utmanas av desinformation, budskapsöverflöd, klickmonster, populism och åsiktskorridorer.

Mingel för kommunikatörer

Vi bjuder även in till ett mingel på söndagskvällen för kommunikatörer som redan är på plats. Minglet arrangeras tillsammans med Sveriges Marknadsförbund och vi kommer att diskutera trender och vilka händelser man inte får missa under veckan. För att delta måste du anmäla dig till minglet.

Dag: söndag 30/6 2019
Tid: 19:30
Plats: Kronstallgränd 4, Visby

Anmäl dig till minglet

 

Forskningen är tydlig - ledarskap är kommunikation!

Dag: måndag 1/7 2019
Tid: 11:00 - 12:00
Plats: Kronstallgränd 4, Visby

Nyckeln till framgångsrika organisationer går via deras kommunikation och ledarskapet. Vilka är kraven på dagens och morgondagens kommunikativa ledare? Hur använder de kommunikation i sitt ledarskap? Vad krävs av kommunikatörerna? Vem vill vara ledare och chef när så mycket krävs i den rollen?
Utökad information om evenemanget

Sveriges Kommunikatörer står bakom forskning som visar hur värde skapas i kommunikativa organisationer. Den presenteras tillsammans med Kantar Sifo som dragit slutsatser om morgondagens ledarskap ur sina studier – i Sverige och globalt. Studier som tydligt visar kommunikationens avgörande betydelse för ett framgångsrikt ledarskap. Välkommen till ett samtal om kommunikation och ledarskap i en tid av agila arbetssätt, flexibilitet och ständig förändring. Hör vad forskningen säger och möt experterna inom ämnet.

Medverkande:

Siri Wikander, Director of People Growth, Scandic Hotels
Klara Adolphson, Director and Head of Experience Delivery, PwC Experience Center
Maria Rosengren, Business Unit Director, Kantar Sifo
Hanna Brogren, generalsekreterare, Sveriges Kommunikatörer
Max Landergård, moderator

 

Demokratin hotas – kommunikatörer och medier behöver varandra

Dag: tisdag 2/7 2019
Tid: 11:00 - 12:00
Plats: Kronstallgränd 4, Visby

Myndigheter, företag och medier – alla värnar på sitt sätt demokratin. Kommunikatörens uppdrag är att vårda förtroende och mediernas att granska att organisationer är värda att förtjäna det. Men hur bemöter vi tillsammans hoten mot en levande demokrati och hur minskar vi polariseringen i samhället?
Utökad information om evenemanget

Välkommen till ett fördjupande samtal om mediers och kommunikatörers roller i den levande demokratin som utmanas av desinformation, budskapsöverflöd, klickmonster, populism och åsiktskorridorer.

Medverkande:

Erik Lagersten, kommunikationsdirektör, Västra Götalandsregionen
Viveka Hirdman-Ryrberg, kommunikations- och hållbarhetsdirektör, Investor
Eva Burman, chefredaktör och ansvarig utgivare, Eskilstuna-Kuriren, Katrineholms-Kuriren och Södermanlands Nyheter
Emanuel Karlsten, journalist
Max Landergård, moderator

 

Missade du förra årets seminarier? Lugnt, de finns som podd!
 

3 juli 2018 | Kommunikatörens ansvar är att stärka varumärket. Det representerar allt större värden hos både företag och organisationer. När tilliten sjunker i samhället är det svårt att vinna förtroende hos kunder, omvärld, investerare och anställda. Hur påverkas kommunikatören och hur vägleder etiken?

Medverkande:

Cilla Benkö, vd, Sveriges Radio
Charlie Stjernberg, krishanteringsexpert, Prime PR
Sara Paulsson, ansvarig samhällsrelationer, IKEA Group
Per Mossberg, ordförande, Sveriges Kommunikatörer

Moderator:

Max Landergård

 

 

2 juli 2018 | När det som kallas den fjärde industriella revolutionen gör sitt intåg omstöper det affärsmodeller och sättet att arbeta i många branscher. Vilka värderingar är viktiga att förmedla och hur påverkar det kommunikationen? Hur påverkas samhället, företagen och människorna?

Medverkande:

Åsa Jamal, kommunikationschef, Telia Sverige
Olof Hernell, digitaliseringschef, EQT
Margareta Steinsvik, futurist och företagsledare, Bulls Press Group
Jan Artem Henriksson, medgrundare, SelfLeaders och Valuesmatch
Hanna Brogren, generalsekreterare, Sveriges Kommunikatörer

Moderator:

Max Landergård

 


Bli medlem i Sveriges största nätverk för kommunikatörer. Du får tillgång till våra kostnadsfria event för medlemmar, rabatt på kompetensutveckling och får ta del av det senaste inom vår bransch. Du hjälper även till och stöttar svensk kommunikationsforskning.

loader
Laddar