Missa inte vårt Livesnack om hur kommunikatören kan syngliggöra fler kvinnor i svensk media

Vad kan kommunikatörer göra för att synliggöra fler kvinnor i svensk media? Den 1 februari arrangerade Svenska Dagbladet och Sveriges Kommunikatörer ”AW: Är fler kvinnor vägen in i spalterna?” – ett direktsänt panelsamtal där kommunikatörer och journalister slog sina kloka huvuden samman för att reda ut hur man kan synliggöra fler kvinnor i svensk media. Samtalet finns publicerat på Sveriges Kommunikatörers facebooksida och webb för dig som inte kunde vara plats och för dig som vill titta i repris.

AW: Är fler kvinnor vägen in i spalterna?

Media skriker efter relevanta kvinnor att intervjua. Men fortfarande upplever redaktionerna att företag och organisationer hellre lyfter fram en manlig chef än en kvinnlig expert. Vad kan du som kommunikatör göra för att synliggöra kvinnor och hur påverkar det era chanser att synas mer i medierna? Följ med när kommunikatörer och journalister går samman för att reda ut hur fler kvinnor ska synas i svensk media.

Medverkande

Johanna Snickars, kommunikationschef, Microsoft Sverige

Canan Yasar, creative director, Obeya

Frida Bratt, nyhetschef och privatekonomiredaktör, SvD Näringsliv

Maria Rimpi, redaktionschef, Svenska Dagbladet

Max Landergård, moderator

 


Bli medlem i Sveriges största nätverk för kommunikatörer och träffa 7 700 kollegor. Du får tillgång till våra kostnadsfria event för medlemmar, rabatt på kompetensutveckling och får ta del av det senaste inom vår bransch. Du hjälper även till och stöttar svensk kommunikationsforskning.

loader
Laddar