Nordens bästa intranät korat

– Tack vare ett kreativt samarbete med Bool och stort engagemang från användarna internt har vi på kort tid tagit stora steg mot vår vision om den digitala arbetsplatsen, säger Diös Fastigheters kommunikationschef Karin Falkeström, som nyligen tilldelats utmärkelsen Nordens Bästa Intranät.  

Under konferensen Nordic Intranet Summit i november kommer det numera prisbelönta intranätetet att presenteras. Utmärkelsen delas ut i syfte att lyfta och sprida framgångsrika intranät vilka skapat värde för användarna och bidragit med affärsnytta för organisationen.

Med Microsofts verktyg för internkommunikation, SharePoint, och Bools portalplattform BoolCore har Diös Fastigheter tagit fram ett intranät som imponerar.  

– Vi är stolta över att ha Diös Fastigheter som kund – det är imponerande att se hur de arbetar med sitt intranät! Och vi är såklart även stolta över oss själva och vår plattform BoolCore. Det är Diös hårda arbete med innehåll och vår plattforms utvecklade funktionalitet som tillsammans gör Nordens Bästa Intranät, säger Anders Jehander, VD Bool by Sigma.

Ett användarvänligt intranät

Tillgänglighet, responsivitet och användarvänlighet präglar Diös intranät. Genom att göra intranätet mobilanpassat nås även de medarbetare som inte sitter vid datorer och det mesta som behövs i det dagliga arbetet finns därmed tillgängligt för hela organisationen. Företaget beskriver hur fokus vid designen av intranätet har varit att hålla information relevant och personlig, allt med en ambition om att kommunikationen ska nå rätt målgrupper. 

– Tack vare ett kreativt samarbete med Bool och stort engagemang från användarna internt har vi på kort tid tagit stora steg mot vår vision om den digitala arbetsplatsen, säger Karin Falkeström, kommunikationschef på Diös Fastigheter.

Motivering

För ett intranät som är anpassat till kärnverksamheten och tar fullt ansvar för användarens upplevelse. Där många intranät kastar medarbetarna mellan olika gränssnitt och lösningar, gör detta tvärtom och samlar vardagens verktyg. Fokus på affären, väl genomtänkt prioritering av innehållet samt goda möjligheter till kontakt och samarbete är ytterligare kännetecken. Med tanke på mobila användare inkluderat redan från början blir slutsatsen klar – detta är ett tilltalande, effektivt och stort steg mot den digitala arbetsplatsen.

Jury

Jenny Bjuhr Berggren, säljchef på Cision. 
Fredrik Wackå, webbrådgivare och en av Sveriges mest erfarna intranätspecialister. 
Anna Söderblom, projektledare för Svensk Fastighetsförmedlings intranät, förra årets vinnare
Johan Hård af Segerstad, RIM, Redaktör och skribent med 25 års erfarenhet inom redaktionell kommunikation.
Jonas Hammarberg, Awesome Group, IT-entreprenör, certifierad coach och senior partner.

loader
Laddar