Nytt avsnitt av podden: Möt Marita Wengelin

Idag släpps säsongens sista avsnitt av Sveriges Kommunikatörers podcast. Kommunikatörens nya roll står i fokus och du får bekanta dig med Marita Wengelin, Head of PR på Max Hamburgare, som bland annat pratar om hur värderingar som ledstjärna kan stärka företag, vikten av att hjälpa människor nå sin fulla potential och Greenfamiljen – Max Hamburgares framgångsrikaste produktlansering någonsin.

Marita Wengelin har en omfattande erfarenhet av press- och kommunikationsarbete inom service och restauranger – hon har tidigare varit tillförordnad marknadschef på O’Learys Trademark och är idag verksam som Head of PR på Max Hamburgare. Under sin tid på Max Hamburgare har hon bland annat varit delaktig i kommunikationen kring den gröna hamburgermenyn Greenfamiljen. Greenfamiljen kom att bli Max Hamburgares framgångsrikaste produktlansering någonsin och resulterade i massiv förtjänad räckvidd och försäljningstillväxt – kampanjen nominerades dessutom till Stora Kommunikatörspriset 2017 i näringslivskategorin. I senaste avsnittet av Sveriges Kommunikatörers podcast pratar Marita Wengelin om hur värderingar som riktningsvisare kan stärka företag, attrahera nya medarbetare och stärka samhället i stort.

Du får dessutom bekanta dig med Katarina Gentzel Sandberg som presenterar begreppet strategisk improvisation – och berättar om hur man ska förhålla sig till ett föränderligt kommunikationslandskap där förmågan att anpassa sig till den rådande situationen är avgörande. 

Du hittar Kommunikatörens nya roll på Sveriges Kommunikatörers webb, Podbean, iTunes och Google Play.

LYSSNA HÄR


Bli medlem i Sveriges största nätverk för kommunikatörer och träffa 7 400 kollegor. Du får tillgång till våra kostnadsfria event för medlemmar, rabatt på kompetensutveckling och får ta del av det senaste inom vår bransch. Du hjälper även till och stöttar svensk kommunikationsforskning.

loader
Laddar