Nytt avsnitt av podden sammanfattar det viktigaste från kommunikationsåret 2017

- Ändrad: 3 januari 2018

Vilka är de viktigaste lärdomarna från 2017? Vilka trender såg vi och hur har kommunikatörens roll förändrats under året? Den 7 december sände vi live på Facebook när en bevandrad panel summerade lärdomarna, höjdpunkterna och bakslagen från 2017. Samtalet finns nu som podd – ta tillfället i akt och inled det nya året med att friska upp minnet kring de viktigaste lärdomarna från 2017.

I senaste avsnittet av Sveriges Kommunikatörers podd möter du en panel med djupgående expertis inom kommunikation och media. Olle Lidbom är kommunikationschef på Norstedts, medieanalytiker och upphovsmannen bakom nyhetsbrevet Vassa Eggen. Maria Nilsson är digital strateg samt grundare och vd för Credicon – i sin kappsäck har hon 18 års erfarenhet från medie- och kommunikationsbranschen. Jesper Åström är digital taktiker på For Sure Agency och expert på digital transformation.

Panelen tittar tillbaka på året i revy och besvarar bland annat följande frågor: Vad utmärker kommunikationsåret 2017? Vilka trender såg vi och vilka var de hetaste snackisarna? Vilka kampanjer fick störst genomslag och varför?

Panelen siar dessutom om framtiden och diskuterar de långsiktiga följderna av #metoo-uppropet, kommunikatörsrollens framtid och den hastiga teknikutvecklingen.

Samtalet modereras av Max Landergård från Storstad Medieproduktion.

 

Livesnack – Nyårskarameller 2017 | Kommunikatörens nya roll

 


Bli medlem i Sveriges största nätverk för kommunikatörer och träffa 7 700 kollegor. Du får tillgång till våra kostnadsfria event för medlemmar, rabatt på kompetensutveckling och får ta del av det senaste inom vår bransch. Du hjälper även till och stöttar svensk kommunikationsforskning.

loader
Laddar