Someday - Social Media Day

Den 26 september anordnas för andra gången Someday – Social Media Day. Someday är mötesplatsen för alla som jobbar med kommunikation i sociala medier. Under en heldag på Färgfabriken i Stockholm delar några av Sveriges främsta organisationer och personer i sociala medier med sig av både strategier och konkreta case.

Sveriges Kommunikatörer tog kontakt med Robert Kalinagil, en av initiativtagare till sociala medier-konferensen Someday, för att höra mer om evenemanget.

Du har tillsammans med dina två kompanjoner Albert Lannerstad och Eva Åberg tagit initiativ till konferensen Someday som ni arrangerar för andra året i rad. Varför gör ni detta?

– Jag jobbar väldigt mycket med sociala medier och letade själv efter en konferens som på ett professionellt sätt pratar om sociala medier som en väg att nå organisationens eller företagets mål. En mötesplats där man får konkreta tips från andra inspirerande och ambitiösa personer som delar med sig av sina erfarenheter. Ur den tanken föddes Someday.

Vad är hetast för 2017 och vilka ämnen kommer talarna att beröra?

– Det roliga med sociala medier är att det finns en aldrig sinande flod av innehåll som vi kan ta upp eftersom det utvecklas konstant. Den 26 september kommer bland annat Johannes från Ving att prata om hur videoformatet har utvecklats och hur man optimerar sina rörliga bilder för sociala medier. Jonna från KIT och Jonas från Livrustkammaren kommer båda att berätta om hur de jobbar för att optimera sitt innehåll för att nå så många som möjligt i sin målgrupp.

– Sen ska vi försöka prata om hur sociala medier går in i organisationens övergripande mål och hur vi kan sätta ett värde på det som pratas om er i slutna grupper eller mellan ett par personer i en chatt.

Det finns flera konferenser och utbildningar kring digitalt och sociala medier. Vad är speciellt med Someday?

– Under en heldag fokuserar vi enbart på sociala medier med fokus på att få höra om konkreta projekt och stora strategier. Personerna på scen berättar om ett case från sitt företag eller sin organisation och målet är att det ska bli konkreta idéer som du som deltagare kan skriva ner i blocket och ta med dig hem. Sen är vi också i en fantastiskt miljö på Färgfabriken intill Liljeholmen och Gröndal. Det är en gammal fabrik som tidigare tillverkat kulsprutor, cyklar och senast färg. Den 26 september är det en inspirationsfabrik på temat sociala medier.

 

Rabatterat pris för medlemmar

Sveriges kommunikatörer är partner till Sociala medier-konferensen Someday. Som medlem i Sveriges Kommunikatörer får du 20 % rabatt på biljettpriset om du anger koden "svekom" när du köper din biljett. Vänligen observera att det finns "early bird" priser fram och till den 6 september. Som medlem i Sveriges Kommunikatörer får du även 20 % rabatt på dessa biljetter. Läs mer och anmäl dig till konferensen på www.socialmediaday.se

 


Bli medlem i Sveriges största nätverk för kommunikatörer och träffa 7 400 kollegor. Du får tillgång till våra kostnadsfria event för medlemmar, rabatt på kompetensutveckling och får ta del av det senaste inom vår bransch. Du hjälper även till och stöttar svensk kommunikationsforskning.

loader
Laddar