Gå till huvudinnehållet Gå till huvudmenyn

Villkor för bokning av utbildning

Sveriges Kommunikatörers utbildningar är öppna för alla. Är du medlem har du dessutom 25 procent rabatt på våra kurser (gäller ej program och nätverk som är exklusiva för medlemmar).

Folk som lyssnar på en föreläsning

Kurser och nätverk

Du anmäler dig enklast till våra utbildningar via webben. Du ser direkt på webben att din anmälan blivit registrerad och du får ett kvitto på att vi mottagit din anmälan direkt skickad via mejl. Anmälan betraktas som bindande när vi mottagit den.

En bokningsbekräftelse skickas ut per mejl när vi beslutat att genomföra utbildningen. I bekräftelsen får du mer detaljer runt den aktuella utbildningen, med exakta tider, plats och andra praktiska detaljer. Faktura på avgiften skickas separat.

Vi rekommenderar att du bokar eventuell resa först när du fått den formella bokningsbekräftelsen. Du står annars själv för eventuella kostnader som du bundit dig för.

Sista anmälningsdag hittar du i respektive kursbeskrivning. Hör gärna av dig även efter sista anmälningsdagen, vi kan ha fått återbud och ha platser kvar.

Observera att vi reserverar oss för eventuella ändringar av datum respektive programpunkter.

*Även medlemmar i våra nordiska systerföreningar går till medlemspris. I de fall kölistor uppstår prioriteras medlemmar i Sveriges Kommunikatörer.

Om du måste avboka dig

Observera att vissa utbildningar undantas från dessa generella avbokningsvillkor, vilket alltid anges på respektive utbildning på webben.

  • Avbokning senast fyra veckor före kursstart – full återbetalning
  • Avbokning senast två veckor före kursstart – 50 procent återbetalning
  • Avbokning senare än två veckor före kursstart – ingen återbetalning
  • Du kan inte avboka dig från en On demandkurs då du får tillgång till kursen vid anmälningstillfället.

Du har alltid möjlighet att överlåta din plats till en kollega.

Kurser och seminarier med övernattning

För vissa kurser förmedlas bokning av hotellrum genom Sveriges Kommunikatörer. Observera att följande avbokningsvillkor gäller oavsett om du behöver logi eller ej.

  • Avbokning senast sex veckor före kursstart – full återbetalning av kursavgift och internatkostnad
  • Avbokning senast fyra veckor före kursstart – 50 procent återbetalning av kursavgift, ingen återbetalning av internatkostnaden
  • Avbokning senare än fyra veckor före kursstart – ingen återbetalning

Vi bokar alltid rum till dig om du inte uppger annat. Var därför noggrann med att vid anmälan uppge hur många övernattningar som är aktuella för din del. Ett reserverat rum som inte kunnat avbeställas i tid, sex veckor innan, måste du betala själv.

Program

Särskilda regler för antagning, rabatt och avbokning gäller för våra program Communication Executives Program och Communication Mentoring Program samt våra nätverk för kommunikatörer. Mer information finner du alltid under respektive program eller nätverk på webben.

Vi reserverar oss för eventuella ändringar som måste göras sedan det fullständiga utbildningsprogrammet publicerats. I den mån någon ändring särskilt påverkar kursens innehåll eller utformning kommer alla anmälda deltagare att underrättas. Fakturan skickas till den angivna adressen i medlemsregistret om inget annat anges.

Lokala evenemang och webbinarier

De aktiviteter och evenemang som arrangeras i våra regioner och erfagrupper är alltid avgiftsfria för våra medlemmar, förutom kostnader för förtäring. Vid fysiska event förbehåller vi oss dock rätten att ta ut en no show-avgift på 250 kronor om deltagaren avbokar sig senare än 24 timmar till aktiviteten eller inte dyker upp på aktiviteten. Detta gäller oavsett anledning som exempelvis sjukdom. Du måste avboka dig på webben på samma ställe som du bokat dig. Detta för att vi även fortsättningsvis ska kunna erbjuda kostnadsfria möten.
Denna avbokningskostnad gäller inte webbinarier.

* Gäller ej event som handlar om Communication Executives Program, Communication Mentoring Program, eller andra programförklarande event.