Gå till huvudinnehållet Gå till huvudmenyn

Skriv bättre copy, UX och content (med och utan AI)

Längtar du efter nytändning och inspiration i dina texter? Vill du få koll på hur du bäst skriver rubriker, content, inlägg och ämnesrader? I den här korta kursen får du verktyg, knep och skrivuppdrag. De kunskaper du får kan du använda i ditt skrivande redan samma dag.

Det här är en ny och uppdaterad kurs med Mattias Åkerberg. Han är copywriter och UX-writer med nära 20 års erfarenhet av marknadsföring och skrivande. Sedan 2020 har han utbildat 1000 drivna kommunikatörer i den populära kursen ”Skriv bättre copy och content”. Du som gillat Mattias tidigare kurs och webbinarier borde definitivt anmäla dig till den här kursen våren 2024.

 

 

Intresseanmälan

Kursinnehåll:

Kursen täcker in copywriting, nudging, rubrikskrivande, content writing, storytelling, nyhetsbrev, UX-writing/mikrocopy, SEO/sökmotoroptimering samt språklig tonalitet och övergripande röst.

Vi går igenom:

  • Hur du skriver påverkande utan att låta säljig
  • Hur du skriver faktatexter på ett intressantare sätt
  • Hur du skriver för sociala medier med samma tonalitet
  • Hur du gör nyhetsbrev som folk öppnar och läser
  • Hur du spånar och skapar content och artiklar
  • Hur du guidar och hjälper din läsare med mikrocopy

Vi går också igenom ChatGPT och du får lära dig prompt-knep för att få ut mer än de flesta andra av AI-verktyget. Vi testar att skriva rubriker, sociala-medie-inlägg och längre texter – både på egen hand och ihop med ChatGPT. Efteråt får du inspelningar och presentationsbilder från hela kursen. 

Upplägg: 

Utbildning två halvdagar (09.00-12.00) – du deltar vid båda tillfällena
Skrivdag 09.00-16.00 med övningar och gruppdiskussion

Mattias nya bok Copyboken ingår till alla deltagare.

Vill du veta mer? Kontakta mig gärna!

Emma Ekenberg, Kurs- och nätverksansvarig

Vill du veta mer om ett skräddarsytt upplägg? Kontakta mig gärna!

EvaHanna Wittrin, Kompetensutvecklingschef

Telefon: 0722871871

E-post: evahanna.wittrin@svkom.se