skriv battre copy 770px

Distanskurs: Skriv bättre copy och content

Över 250 kommunikatörer har redan gått kursen “Skriv bättre copy och content”. De ger i genomsnitt betyget 5,25 (!) av 6, och 99 % svarar att de “kommer att rekommendera kursen till andra kommunikatörer”. Nu släpper vi platserna för hösten 2021. Anmäl dig innan de tar slut!

 

Introduktion

Läsaren har rätt; rätt att inte läsa. Det är uppförsbacken för alla oss som skriver. Så hur skriver man för att bli läst och få folk att agera? I föreläsningar och skrivuppdrag kommer Mattias Åkerberg på Please copy me att lära och coacha dig i att skriva säljande och hjälpande texter som får läsaren att köpa och göra alldeles rätt. Du slipar dina kunskaper inom UX-writing, copywriting och content writing, och fyller på med inspiration, självförtroende och språklust. 
 

Kursen är perfekt för dig som

  • Är kommunikatör, informatör, redaktör, skribent, copywriter, content creator, journalist eller projektledare
  • Jobbar inom marknad och kommunikation
  • Arbetar inom kommun, landsting, myndighet, stift, näringsliv eller utbildning
  • Skriver många typer av texter för att påverka, guida och informera
  • Är ensam i din roll (behöver input!) eller i ett team (vill bli bättre tillsammans)
 

Kursledare

Mattias Åkerberg är copywriter och UX-writer på Please copy me. Sedan 2010 har Mattias lärt över 25 000 människor att skriva för webbar och appar genom sina föreläsningar, onlinekurser, poddar och boken Sälj det med ord (och den kommande Copyboken, som du får som gåva).
 

Upplägget för kursen

Kursen genomförs digitalt och omfattar två halvdagar samt en heldag (totalt 2 heldagar).

  • Halvdagsutbildning om copywriting 5 oktober klockan 09.00-12.00 (med frågestund)
  • Halvdagsutbildning om UX-writing och content writing 7 oktober klockan 09.00-12.00 (med frågestund)
  • Uppföljande, interaktiv heldag med skrivövningar (begränsat antal deltagare). Du jobbar utifrån pomodoro-tekniken, och får skriftlig feedback från Mattias Åkerberg. Du jobbar med texter för din uppdragsgivare eller det projekt som du arbetar med just nu. Du väljer det kursdatum som passar dig bäst; 12, 13, 14 och 18 oktober är de valbara uppföljningsdatumen.

Bonus-bok när du anmäler dig kvickt
Mattias Åkerbergs kommande bok Copyboken ingår som en gåva, när du anmäler dig senast den 30 juni 2021.

Efter dagarna ihop får du alla länkar, skrivråd, böcker och föreläsnings-inspelningarna. Du har tillgång till dessa dokument också efter utbildningen. 

 

Så fungerar distanskursen

  • Kursen genomförs online vid ett visst tillfälle, precis som en fysisk kurs.
  • Tidsåtgången är angiven ovan i texten
  • Kursledaren finns med under hela den utsatta kurstiden.
  • Du behöver ha en bra uppkoppling med din dator och du deltar via ett digitalt verktyg med ljud, bild och webkamera. Länk för att kunna delta i det digitala mötesrummet kommer att skickas till dig i god tid innan kursstart.
  • Pauser och eget arbete ingår i den angivna tiden av kurstillfället.

 

Vad behöver du?

Du behöver en dator, ett ordbehandlingsprogram, en bra uppkoppling och en järnvilja att bli bättre på att skriva. Inget annat.

 

VÄLJ STARTDATUM FÖR KURSTILLFÄLLE

Kursinnehåll

Du kommer att lära dig

  • Vad som är skillnaden mellan copywriting, UX-writing och content writing
  • Om substantiv eller verb ger mest liv till dina texter
  • Varför stories verkligen fastnar
  • Hur du kan skriva mer “som du snackar”
  • Varför du bör lägga mycket mer krut på rubriken

Kursen ger dig

  • Massor av inspiration och nya perspektiv
  • Konkreta tips och verktyg för att skriva kort och säljande
  • Tricks för att sticka ut och nå fram, genom att leka orden
  • Tid att skriva mycket och sammanhängande (2 timmar pomodoro!)
  • Mod, självförtroende och nytändning i ditt skrivande

Så tycker tidigare deltagare

Över 250 kommunikatörer (!) har redan gått utbildningen. De säger:
 
“Högsta betyg till Mattias! Jag har antecknat minst 15 sidor.”
 
“Utbildningen är så konkret, med tips, uppgifter och feedback.”
 
“Jag är supernöjd med kursen. Jag fick otroligt mycket energi och många kunskaper och repetitioner. Är såå glad att jag anmälde mig till den!”
 
“Det var konkret. Genomgång varvat med praktiska övningar var toppen, känns som jag fick med mig massor av användbara tips.”
 
“Det var lätt att ta till sig och relatera till allt vi gick igenom. Vi fick direkt omsätta teorin i praktiken med skrivövningar – på så sätt fastnar det bättre.”
 
“Mattias var väldigt inspirerande och lugn. Han tog sig tid för att svara på alla frågor ordentligt,. Jag uppskattade att det gick bra att hålla det enkelt och nära även om det var digitalt.”
 
“Superkul att få lyssna och lära sig av någon som både är proffsig och ödmjuk.”
 
“Konkreta handfasta tips! Inspirerande och pedagogiskt.”
 
“Vad som var mest värdefullt? Allt! En otroligt givande kurs som lärt mig massor!
 
"Kursen gav mig oerhört många verktyg som jag direkt kunde använda i mitt arbete. Tack för detta!"
 
“En inspirerande dag, full av insikter och konkreta tips. Tack!”
 
“Superbra kurs! hög kvalitet och mycket bra kunskap”
 
“Bra upplägg med föreläsning varvat med övningar, gav både inspiration och kunskap. Otroligt rolig och intensiv dag.”
 
“Bäst var blandningen av konkreta tips och mer övergripande resonemang kring hur man kan tänka. Även kul att testa pomodorotekniken och utmana sig själv i att fokusera och prestera på kort tid.”

Vill du veta mer?

Undrar du om kursen är rätt för dig eller vill du diskutera din kompetensutveckling? Då är du välkommen att höra av dig till EvaHanna Wittrin, utbildningschef. Tfn: +46 722 871 871 Mejladress: evahanna.wittrin@svkom.se

EvaHanna Wittrin

EvaHanna Wittrin

Vill du veta mer?

Undrar du om kursen är rätt för dig eller vill du diskutera din kompetensutveckling? Då är du välkommen att höra av dig till EvaHanna Wittrin, utbildningschef. Tfn: +46 722 871 871 Mejladress: evahanna.wittrin@svkom.se

Relaterat innehåll

mattias akerberg  frilansande copywriter ux writer 1

Att komma ifrån inifrån-och-ut-tänket. 9 av 10 företag tror att deras kunder bryr sig så himla mycket om vad företaget är, gör och bryr sig om. Om ...

loader
Laddar