skriv battre copy 770px

Distanskurs: Skriv bättre copy och content

En heldag om UX-writing, copywriting och content writing. Världens chans att vässa dina skrivarkunskaper. Lär dig sälja mer, engagera bättre, och att med ord hjälpa folk att göra rätt.

Introduktion och beskrivning

Läsaren har rätt; rätt att inte läsa. Det är uppförsbacken för alla oss som skriver. Så hur skriver man för att bli läst och få folk att agera? Under den här heldagen kommer Mattias Åkerberg på Please copy me att lära och coacha dig i att skriva säljande och hjälpande texter som får läsaren att köpa och göra alldeles rätt. Du slipar dina kunskaper inom UX-writing, copywriting och content writing, och får kloka råd från Mattias längs vägen.

 

Kursledaren har en pedagogisk förmåga och ödmjuk, peppande inställning. Jag är supernöjd med kursen, fick otroligt mycket energi och många kunskaper. Är såå glad att jag anmälde mig till den! Linda Hynes, Språkförrådet


Du kommer att lära dig

  • Att skriva säljande (utan att bli cheesy)
  • Vad som bygger läsvärt content
  • Hur du bäst utformar dina webbtexter
  • Varför UX-writing inte alls är som copywriting

 

Kursledare

Mattias Åkerberg är copywriter och UX-writer på Please copy me. Sedan 2010 har Mattias lärt över 25 000 människor att skriva för webbar och appar genom sina föreläsningar, onlinekurser, poddar och boken Sälj det med ord.

 

Så fungerar distanskursen

  • Kursen genomförs online vid ett visst tillfälle, precis som en fysisk kurs.
  • Tidsåtgången är angiven ovan i texten
  • Kursledaren finns med under hela den utsatta kurstiden.
  • Du behöver ha en bra uppkoppling med din dator och du deltar via ett digitalt verktyg med ljud, bild och webkamera. Länk för att kunna delta i det digitala mötesrummet kommer att skickas till dig i god tid innan kursstart.
  • Pauser och eget arbete ingår i den angivna tiden av kurstillfället.


För vem passar kursen?

Kursen är för dig som skriver kommunikativt i ditt yrke, och vill bli ännu bättre. Du kan vara copywriter, content creator, marknadsförare eller kommunikatör.


Vad behöver du?

Du behöver en dator, ett ordbehandlingsprogram, en bra uppkoppling och en järnvilja att bli bättre på att skriva. Inget annat.

 

VÄLJ STARTDATUM FÖR KURSTILLFÄLLE

Kursinnehåll

Copywriting

  • Hur du fångar läsaren redan i rubriken
  • Hur du väcker känslor (hint: storytelling)
  • Hur du får läsaren att agera och köpa

 

UX-writing

  • Mikrocopy – vad det är och hur du bäst skriver sådan
  • Varför UX-writing (egentligen) är barnsligt enkelt
  • Vad som skiljer copywriting och UX-writing

 

Content writing

  • Tabbar som företag gör när de skriver content
  • Byggstenar för att skriva engagerande content
  • SEO för copywriters – orden som måste finnas med

Vill du veta mer?

Undrar du om kursen är rätt för dig eller vill du diskutera din kompetensutveckling? Då är du välkommen att höra av dig till EvaHanna Wittrin, utbildningsansvarig. Tfn: +46 722 871 871 Mejladress: evahanna.wittrin@svkom.se

EvaHanna Wittrin

EvaHanna Wittrin

Vill du veta mer?

Undrar du om kursen är rätt för dig eller vill du diskutera din kompetensutveckling? Då är du välkommen att höra av dig till EvaHanna Wittrin, utbildningsansvarig. Tfn: +46 722 871 871 Mejladress: evahanna.wittrin@svkom.se

Relaterat innehåll

mattias akerberg  frilansande copywriter ux writer 1

Att komma ifrån inifrån-och-ut-tänket. 9 av 10 företag tror att deras kunder bryr sig så himla mycket om vad företaget är, gör och bryr sig om. Om ...

loader
Laddar