Vi har ställt om till digitala utbildningar under 2020. Här hittar du denna kurs på distans. Kursen går också att läsa som on demand. Då läser du i egen takt under fyra veckor, med hjälp av inspelade föreläsningar.
Design thinking är ett arbetssätt för att driva innovation och kreativ problemlösning tillsammans i interdisciplinära team. Lär dig arbetsprocessen och börja skapa tjänster av kommunikation.
Design thinking låter empati, kreativitet och rationalitet samarbeta för att komma på nya lösningar som hjälper målgruppen att lösa ett problem. Under kursen kommer du bland annat att få lära dig metoder och verktyg för att samla in och analysera data om din målgrupp, definiera en problemställning och generera ram idéer till förbättring. Vi kommer framför allt att praktiskt öva på att bygga och testa prototyper.
Syftet med att bygga prototyper är att snabbt och med enkla medel visualisera en produkt eller tjänst för att visa den för målgruppen och få återkoppling. Du får lära dig olika verktyg för att bygga prototyper, och testa på att bygga din egen.
I den här utbildningen får du lära dig hur Design thinking går till, med tyngd i prototyper, och hur du kan applicera processen i din yrkesroll som kommunikatör. Under utbildningen får du praktiskt testa på de olika stegen i arbetsprocessen samtidigt som du övar din problemlösningsförmåga med utgångspunkt i kundresan.
Mathias Westphal har över 15 års erfarenhet av varumärkesarbete på global nivå av ledande varumärken, innovation och digital transformation. Han har även erfarenhet från att utveckla helt nya bolag, produkter och varumärken. 2017 grundade Mathias Maniola Studios som hjälper klienter med förändringsledarskap och affärsutveckling med fokus på marknadsföring och innovation. Dessförinnan kommer Mathias senast från Absolut där han ledde, ett innovations- och affärsutvecklingsteam som hade ansvar för att utveckla nya produkter, tjänster, och affärsmodeller, samt driva den digitala transformationen.
Petronella Barvaeus är digital strateg med mångårig erfarenhet av att jobba med resultatorienterad kommunikation för både myndigheter, nystartade techbolag och välkända varumärken i en rad olika branscher. Hon är en regelbundet anlitad föreläsare, kursledare och moderator inom digital kommunikation och innovation. Petronella är medgrundare till Maniola Studios där hon har rollen digital strateg.
Kursen passar dig som är kommunikatör och vill ha förutsättningar att ta fram värdeskapande och kommunikationsdrivna tjänster baserat på målgruppens behov.Vad behöver du?
Du behöver ha minst ett års yrkesverksamhet inom kommunikation och grundläggande kunskap om vanliga termer och begrepp inom ämnet.
Du vet väl att vi kan hålla den här utbildningen hos er och kompetensutveckla hela teamet på en gång? Kursen anpassas då efter era unika behov och förutsättningar. Vi gör även helt skräddarsydda utbildningar på uppdrag av våra kunder. Kontakta gärna Nilla Peterson så berättar vi mer, eller läs mer här.
Få ett smakprov på vad du kommer att lära dig i kursen. Titta på webbinariet direkt på Youtube.
Dag 1
Dag 2
Skicka in en intresseanmälan så kontaktar vi dig. Intresseanmälan är inte bindande.
Skicka in en intresseanmälan så kontaktar vi dig. Intresseanmälan är inte bindande.
Undrar du om kursen är rätt för dig eller vill du diskutera din kompetensutveckling? Då är du välkommen att höra av dig till EvaHanna Wittrin, kompetensutvecklingschef. Tfn: +46 722 871 871 Mejladress: evahanna.wittrin@svkom.se
EvaHanna Wittrin
EvaHanna Wittrin
Undrar du om kursen är rätt för dig eller vill du diskutera din kompetensutveckling? Då är du välkommen att höra av dig till EvaHanna Wittrin, kompetensutvecklingschef. Tfn: +46 722 871 871 Mejladress: evahanna.wittrin@svkom.se