Bild på man framför skärm

Innehållsproduktion – bli din egen produktionsstudio

Den här kursen går nu på distans!

Vi har ställt om till digitala utbildningar under 2020. Här hittar du denna kurs på distans. Kursen går nu att läsa som on demand. Då läser du i egen takt under fyra veckor, med hjälp av inspelade föreläsningar.


Lär dig grunderna i att skapa text, video och bild för digitala kanaler.

Introduktion och beskrivning

Innehåll i digitala kanaler blir viktigare och viktigare för att nå prioriterade målgrupper med rätt budskap. Tyvärr saknar många kommunikatörer verktyg och kunskap för att på egen hand lyckas med innehåll för digitala kanaler. Dessutom ställer allt mer avancerade algoritmer högre krav på det innehåll som får synas.

Enklare innehållsproduktion för sociala medier är en kompetens som krävs av framtidens kommunikatör när text fortfarande är det format som sökmotorerna förstår bäst, rörligt premieras av sociala medier och en bild fortfarande kan säga mer än tusen ord.

Men de goda nyheterna att du inte behöver vara innehållsproducent på expertnivå för att skapa sökmotoroptimerade texter eller rörlig infografik. Under utbildningen får du den kunskap samt de verktyg och mallar du behöver för att bli din egen produktionsstudio. Du får också testa på innehållsproduktion i praktiken med handledning av experter.

Du kommer att lära dig

  • Teoretisk kunskap om och praktisk tillämpning av att producera enkla videor, bilder, grafik och text för sociala medier
  • Smarta verktyg och mallar


Kursledare

Lisa Walder är en mångsidig digital strateg med bakgrund inom webbanalys och produktutveckling, bland annat från Aftonbladet. Hon har flera års erfarenhet av digitala kommunikationsbyråer, bland annat som Head of Digital Analytics på Diplomat Communications. Lisa är digital strateg på Maniola Studios.

Erik Isberg är digital marknadsförare på Maniola Studios med bakgrund inom digital strategi, marknadskommunikation och socialt entreprenörskap. Innan Maniola var han på Prime Weber Shandwick som Digital strateg. Han har flera års erfarenhet av att jobba med betald och förtjänt i digitala kanaler. Han är även CMO för välgörenhetsorganisationen Futuristas.

 

För vem passar kursen?

Kursen är för dig som är kommunikatör och producerar eller vill börja producera eget innehåll för webben och sociala medier.


Vad behöver du?

Du behöver ha minst ett års yrkesverksamhet inom kommunikation och grundläggande kunskap om vanliga termer och begrepp inom ämnet.

Kursformat

Den här kursen finns också att läsa som on demand. Då läser du i egen takt under fyra veckor, med hjälp av inspelade föreläsningar.

Skräddarsy din utbildning till hela teamet

Du vet väl att vi kan hålla den här utbildningen hos er och kompetensutveckla hela teamet på en gång? Kursen anpassas då efter era unika behov och förutsättningar. Vi gör även helt skräddarsydda utbildningar på uppdrag av våra kunder. Kontakta gärna Nilla Peterson så berättar vi mer, eller läs mer här.

Kursinnehåll

Skapa en gemensam bild

  • Frågor att ställa innan du börjar
  • Idégenerering

Produktion

  • Videoproduktion  
  • Textproduktion
  • Bildproduktion
VÄLJ STARTDATUM FÖR KURSTILLFÄLLE

Skicka in en intresseanmälan så kontaktar vi dig. Intresseanmälan är inte bindande.

Skicka in en intresseanmälan så kontaktar vi dig. Intresseanmälan är inte bindande.





Vill du veta mer?

Undrar du om kursen är rätt för dig eller vill du diskutera din kompetensutveckling? Då är du välkommen att höra av dig till EvaHanna Wittrin, kompetensutvecklingschef. Tfn: +46 722 871 871 Mejladress: evahanna.wittrin@svkom.se

EvaHanna Wittrin

EvaHanna Wittrin

Vill du veta mer?

Undrar du om kursen är rätt för dig eller vill du diskutera din kompetensutveckling? Då är du välkommen att höra av dig till EvaHanna Wittrin, kompetensutvecklingschef. Tfn: +46 722 871 871 Mejladress: evahanna.wittrin@svkom.se

loader
Laddar