googleads 770x360

Introduktionskurs i Google Ads och Google Analytics

Lär dig möjligheterna med annonseringsplattformen Google Ads och analysverktyget Google Analytics. I denna introduktionskurs får du konkreta tips varvat med teori om hur du optimerar, mäter och analysera din digitala annonsering.

Introduktion och beskrivning

Nästan hälften av världens digitala annonsering sker idag via Googles annonseringsnätverk. För många företag är detta därför en oersättlig annonseringskanal.

I denna kurs får du en introduktion i hur annonseringsplattformen Google Ads och analysverktyget Google Analytics fungerar, samt hur du kan använda dem för att nå dina kampanjmål.

 

Bra glöd hela dagen igenom, tydlig riktning och pedagogiska förklaringar. Elin Eriksson, VBG Group

 

Kursen är uppdelad i två delar. Under förmiddagen får du en genomgång av möjligheterna med Google Ads. Under eftermiddagen får du lära dig hur resultaten kan följas upp i Google Analytics.

 

Du kommer att lära dig

  • Optimera annonser.
  • Arbeta mer datadrivet.
  • Göra analyser.
  • Skapa användbara rapporter.

Kursledare

Henrik Nilsson är Head of Analytics på Be Better Online och har åtta års erfarenhet inom digital marknadsföring med fokus på Google Analytics och Google Ads.

 

För vem passar kursen? 

Kursen varvar teori med praktiska övningar. Den passar därför både dig som arbetar som beställare och dig som vill lära dig att arbeta direkt i verktygen.

 

Vad behöver du

Inga förkunskaper krävs, men tillgång till Google Ads- och Google Analytics-konton rekommenderas om du vill jobba praktiskt i verktygen. Vid behov kan kursledaren tillhandahålla exempelkonton för båda plattformarna.

VÄLJ STARTDATUM FÖR KURSTILLFÄLLE

Inga planerade kurstillfällen just nu

Det verkar som att det inte finns några planerade tillfällen just nu. Skicka in en intresseanmälan för att få veta när tillfällen nära dig kommer att hållas. Intresseanmälan är inte bindande.





Kursinnehåll

Google Ads – så optimerar du dina annonser

  • Så arbetar du datadrivet och optimerar annonser.
  • Detta kan du göra med Google Ads.
  • Genomgång av annonseringskanaler (sök, display, video).

Google Analytics – mät, analysera och få insikter

  • Så gör du en webbanalys.
  • Genomgång av gränssnittet i Google Analytics.
  • Uppsättning av mål.
  • Resultat och rapportering.

Henrik Nilsson

Kursledare

Henrik Nilsson är Managing Partner och seniorkonsult på Be Better Online som jobbar med Google Ads och Google Analytics.

Henrik Nilsson

Kursledare

Henrik Nilsson är Managing Partner och seniorkonsult på Be Better Online som jobbar med Google Ads och Google Analytics.

Vill du veta mer?

Undrar du om kursen är rätt för dig eller vill du diskutera din kompetensutveckling? Då är du välkommen att höra av dig till EvaHanna Wittrin, utbildningsansvarig. Tfn: +46 722 871 871 Mejladress: evahanna.wittrin@svkom.se

EvaHanna Wittrin

EvaHanna Wittrin

Vill du veta mer?

Undrar du om kursen är rätt för dig eller vill du diskutera din kompetensutveckling? Då är du välkommen att höra av dig till EvaHanna Wittrin, utbildningsansvarig. Tfn: +46 722 871 871 Mejladress: evahanna.wittrin@svkom.se

Vanliga frågor om våra kurser

Vad gäller om jag behöver avboka mig?

Var hittar jag projektplatsen?

  • En vecka innan kursstart öppnar projektplatsen på Mina sidor, där du kan se programmet. 
  • Dagen efter kursstart finns dokument att hämta på projektplatsen.  

När får jag medlemsrabatt?

  • Medlemskap i Sveriges Kommunikatörer är individuella. För att få rabatt på en kurs behöver du vara medlem.
  • Rabatt gäller inte automatiskt om din arbetsgivare är företagspartner, utan endast om du har ett individuellt medlemskap. 

Var hittar jag alla bokningsvillkor?

  • Du hittar våra bokningsvillkor här
loader
Laddar