kommunicera med hjarnan 770x360

Ledarskap

Kommunicera effektivare på hjärnans villkor

Lär dig hur den mänskliga hjärnan fungerar – och få rätt verktyg till att motivera människor med hjälp av kommunikation.

Introduktion och beskrivning

Tycker du att det är svårt att nå fram i informationsbruset?

Är du intresserad av hur kunskap om den mänskliga hjärnan kan hjälpa dig minska oro, motivera, och bättre lyckas med förändringar?

Då kan denna kurs i neurokommunikation och neuroledarskap vara något för dig.

Under två heldagar får du insikter om hur du motiverar människor med olika drivkrafter och åstadkommer a förändring utifrån beteendestudier och modern hjärnforskning.

Du kommer att lära dig:

  • Hur du genom att anpassa kommunikationen till hur hjärnan fungerar, både kan minska stress och öka potentialen hos medarbetarna. På så sätt ökar du också förändringsbenägenheten i organisationen.
  • Språkets kraft – hur orden gör skillnad för att kunna motivera och engagera människor med olika drivkrafter.
  • Att skapa tryggare organisationer och lyckas med förändringsarbete.

Kursledare

Andris Zvejnieks har varit kommunikationsdirektör för SAS Sverige och Systembolaget och är nu seniorkonsult och utbildare inom kommunikation och ledarskap. Andris delar gärna sina mångåriga erfarenheter och kunskap om hur du når fram genom informationsbruset med hjälp av rön från beteendestudier och modern hjärnforskning.
Gunilla Keller är senior kommunikations- och ledarskapskonsult med lång erfarenhet från ledande befattningar i stora globala organisationer, myndigheter och företag, till exempel Ericsson, ICA och Posten.

För vem passar kursen?

Kurs som varvar teori med praktiska övningar och passar dig som arbetar med kommunikation,projektledning, internkommunikation, reklam eller marknadsföring.

VÄLJ STARTDATUM FÖR KURSTILLFÄLLE

Kursinnehåll

Motivera, engagera och nå fram med dina budskap

  • Så filtrerar och bearbetar hjärnan information.
  • Kopplingen mellan motivation- och handlingsmönster.
  • Orden som skapar handling.
  • Kommunikation som når och engagerar fler.

Så lyckas du med förändring

  • SCARF-modellen – därför triggas fly- och försvarsbeteendet.
  • Nudging – lärdomar från forskning inom beteendeekonomi.
  • Kraften i språket och människors förmåga.
loader
Laddar