Ledarskap

Kommunicera bättre med hjärnans språk

Lär dig hur den mänskliga hjärnan fungerar – och få rätt verktyg till att motivera människor med hjälp av kommunikation.

Introduktion och beskrivning

Tycker du att det är svårt att nå fram med dina budskap och är intresserad av att lära dig mer om hur den mänskliga hjärnan fungerar? Då kan denna kurs i neurokommunikation och neuroledarskap vara något för dig.

Under två heldagar får du insikter i hur du kan motivera människor med olika agendor, med lärdomar från beteendestudier och modern hjärnforskning.

Genom att förstå hur du kan kommunicera med hjärnan istället för emot den, får du verktyg som hjälper dig att få fram dina budskap bättre – oavsett om det handlar om att övertyga, förändra eller bara nå ut med information.

 

Du kommer att lära dig

  • Hur den mänskliga hjärnan fungerar.
  • Språkets kraft – vilka ord gör skillnad?
  • Att motivera och engagera.
  • Att lyckas med förändringsarbete.

Kursledare

Andris Zvejnieks har varit kommunikationsdirektör för bland andra SAS Sverige och Systembolaget och är nu seniorkonsult och utbildare inom kommunikation och ledarskap. Andris delar gärna sina mångåriga erfarenheter och kunskap om hur du når fram genom informationsbruset med hjälp av rön från beteendestudier och modern hjärnforskning.

Gunilla Keller är senior kommunikations- och ledarskapskonsult med lång erfarenhet från ledande befattningar i stora globala organisationer, myndigheter och företag, till exempel Ericsson, ICA och Posten. Gunilla brinner för effektiv kommunikation som får med medarbetare i förändringar med hjälp av metoder som baseras på modern neurovetenskap och beteendevetenskapliga studier.


För vem passar kursen?

Kurs som varvar teori med praktiska övningar och passar dig som arbetar med internkommunikation, reklam eller marknadsföring.

 

Vad behöver du?

Inga förkunskaper krävs.

 

Kursinnehåll

Motivera, engagera och nå fram med dina budskap

  • Så filtrerar och bearbetar hjärnan information.
  • Kopplingen mellan motivation- och handlingsmönster.
  • Orden som skapar handling.
  • Kommunikation som når och engagerar fler.

Så lyckas du med förändring

  • SCARF-modellen – därför triggas fly- och försvarsbeteendet.
  • Nudging – lärdomar från forskning inom beteendeekonomi.
  • Kraften i språket och människors förmåga. 
VÄLJ STARTDATUM FÖR KURSTILLFÄLLE
Loading...
loader
Laddar