kommunikationsplanering 770x360

Kommunikationsplanering

Så effektiviserar du ditt arbete och når dina mål med en kommunikationsplan.

Introduktion och beskrivning

En tydlig årsplan för både den interna och externa kommunikationen är A och O för företag och organisationer som vill nå sina mål.

I den här kursen får du lära dig syftet med en kommunikationsplan, vad den bör innehålla, hur den påverkar verksamheten samt hur du använder den för att nå uppsatta mål. Du får även insikter i hur du kan arbeta med den både utifrån ett strategiskt och taktiskt perspektiv.

 

Tusen tack för en fullmatad dag med en utmärkt kursledare. Jag hade gärna gått en dag till. Jag var väldigt nöjd med kursen. Maria André, Landskrona Stad

 

Kursen varvar teori, gruppdiskussioner och praktiska övningar, exempelvis hur du steg för steg arbetar fram en kommunikationsplan. Du får också lära dig att göra omvärlds- och målgruppsanalyser.

 

Du kommer att lära dig

  • Syftet med kommunikationsplaner.
  • Att skapa kommunikationsplaner.
  • Att göra omvärlds- och målgruppsanalyser.

 

Kursledare

Andris Zvejnieks har varit kommunikationsdirektör för bland andra SAS Sverige och Systembolaget och är nu seniorkonsult och utbildare inom kommunikation och ledarskap. Andris delar gärna sina mångåriga erfarenheter och kunskap om hur du når fram genom informationsbruset med hjälp av rön från beteendestudier och modern hjärnforskning.

 

För vem passar kursen?

Kursen passar dig som arbetar strategiskt med att planera kommunikationen i ett företag eller i en organisation.

 

Vad behöver du?

Ingen särskild förkunskap behövs.

 

Skräddarsy din utbildning till hela teamet

Du vet väl att vi kan hålla den här utbildningen hos er och kompetensutveckla hela teamet på en gång? Kursen anpassas då efter era unika behov och förutsättningar. Vi gör även helt skräddarsydda utbildningar på uppdrag av våra kunder. Kontakta gärna Nilla Peterson så berättar vi mer, eller läs mer här.

VÄLJ STARTDATUM FÖR KURSTILLFÄLLE

Kursinnehåll

Nå dina mål med en kommunikationsplan

  • Syftet med en kommunikationsplan.
  • Det nya kommunikationslandskapet.
  • Kommunikationsplanens olika delar; nulägesanalys, kanalval, uppföljning, utvärdering.
  • Språket i en kommunikationsplan.
  • Så använder du kommunikationsplanen som checklista.
  • Metoder för uppföljning och utvärdering.

Vill du veta mer?

Undrar du om kursen är rätt för dig eller vill du diskutera din kompetensutveckling? Då är du välkommen att höra av dig till EvaHanna Wittrin, utbildningsansvarig. Tfn: +46 722 871 871 Mejladress: evahanna.wittrin@svkom.se

EvaHanna Wittrin

EvaHanna Wittrin

Vill du veta mer?

Undrar du om kursen är rätt för dig eller vill du diskutera din kompetensutveckling? Då är du välkommen att höra av dig till EvaHanna Wittrin, utbildningsansvarig. Tfn: +46 722 871 871 Mejladress: evahanna.wittrin@svkom.se

Vanliga frågor om våra kurser

Vad gäller om jag behöver avboka mig?

Var hittar jag projektplatsen?

  • En vecka innan kursstart öppnar projektplatsen på Mina sidor, där du kan se programmet. 
  • Dagen efter kursstart finns dokument att hämta på projektplatsen.  

När får jag medlemsrabatt?

  • Medlemskap i Sveriges Kommunikatörer är individuella. För att få rabatt på en kurs behöver du vara medlem.
  • Rabatt gäller inte automatiskt om din arbetsgivare är företagspartner, utan endast om du har ett individuellt medlemskap. 

Var hittar jag alla bokningsvillkor?

  • Du hittar våra bokningsvillkor här
loader
Laddar