digitalcommunications 775x360

Påverkansarbete och opinionsbildning

2 DAGAR I STOCKHOLM25 - 26 SEPTEMBERANNIKA SUNDSTRÖM OCH JIMMY LARSSON   ”I ett ständigt flöde av nyheter och åsikter ökar behovet av att ha ett genomtänkt, strategiskt policyarbete. Framgång bygger på att man skapar engagemang och inspirerar till aktivitet.”Jimmy Larsson, digital strateg, NarvaAnnika Sundström, chef Public Affairs, Narva   Kursbeskrivning Utbildningen ska ge ökad kunskap om politikens villkor, digital påverkan och retorikens grunder. Nya verktyg presenteras och inspirerande kampanjer diskuteras i föreläsningar och övningar som handlar om att skapa engagemang genom dialog och synlighet.De olika momenten ger dig både praktisk träning och insikter som ökar möjligheterna att påverka i just din fråga. Program, dag 1 Inspiration och aktuella trender Politikens mekanismer Att förstå sin målgrupp Lär känna dina motståndare Delta i det offentliga samtalet Påverka genom att övertyga Övningar Program, dag 2 Från likes till påverkan Nytt landskap – nya relationer och verktyg Vikten av att använda bild och rörligt Hur skapar man transparens? Mätning, analys Övningar Frågor om kursinnehållet? Kontakta gärna Nilla Peterson, Sveriges Kommunikatörer nilla.peterson@sverigeskommunikatorer.se  eller våra kursledare direkt om du har frågor kring innehållet i våra kurser!  

2 DAGAR I STOCKHOLM
25 - 26 SEPTEMBER
ANNIKA SUNDSTRÖM OCH JIMMY LARSSON

 

I ett ständigt flöde av nyheter och åsikter ökar behovet av att ha ett genomtänkt, strategiskt policyarbete. Framgång bygger på att man skapar engagemang och inspirerar till aktivitet.”
Jimmy Larsson, digital strateg, Narva
Annika Sundström,
chef Public Affairs, Narva

 

Kursbeskrivning

Utbildningen ska ge ökad kunskap om politikens villkor, digital påverkan och retorikens grunder. Nya verktyg presenteras och inspirerande kampanjer diskuteras i föreläsningar och övningar som handlar om att skapa engagemang genom dialog och synlighet.
De olika momenten ger dig både praktisk träning och insikter som ökar möjligheterna att påverka i just din fråga.

Program, dag 1

  • Inspiration och aktuella trender
  • Politikens mekanismer
  • Att förstå sin målgrupp
  • Lär känna dina motståndare
  • Delta i det offentliga samtalet
  • Påverka genom att övertyga
  • Övningar

Program, dag 2

  • Från likes till påverkan
  • Nytt landskap – nya relationer och verktyg
  • Vikten av att använda bild och rörligt
  • Hur skapar man transparens?
  • Mätning, analys
  • Övningar

Frågor om kursinnehållet?

Kontakta gärna Nilla Peterson, Sveriges Kommunikatörer nilla.peterson@sverigeskommunikatorer.se  eller våra kursledare direkt om du har frågor kring innehållet i våra kurser!

 

VÄLJ STARTDATUM FÖR KURSTILLFÄLLE

Inga planerade kurstillfällen just nu

Det verkar som att det inte finns några planerade tillfällen just nu. Skicka in en intresseanmälan för att få veta när tillfällen nära dig kommer att hållas. Intresseanmälan är inte bindande.





loader
Laddar