malgrupp i sociala medier 770x360

Digital kommunikation

Så når du rätt målgrupp i sociala medier och uppnår maximal effekt

Lär dig att ta fram strategier så att du kan arbeta med medieköp på ett effektivt sätt.

Introduktion och beskrivning

Sociala medier är idag viktiga kanaler för både företag och offentlig sektor. Det är samtidigt ett medium som är under ständig förändring och där långt ifrån alla får maximal effekt av det arbete de lägger ner. Så behöver det inte vara! Under den här kursen ger vi dig de strategier du behöver för att arbeta med medieköp på ett effektivt sätt.

Du kommer att lära dig

  • Att skapa relevant och engagerande innehåll för din målgrupp
  • Att välja rätt kanaler för målgruppen.
  • Att arbeta strategiskt med annonsering.
  • Att mäta era insatser i sociala medier

Kursledare

Hanaw Rashid är expert på sociala medier, digitala trender och kommunikation. Hon arbetar som digital strateg på social first-byrån The Amazing Society och medverkar med jämna mellanrum i Nyhetsmorgon på TV4 och i Sveriges Radio där hon ger expertråd om digitala medier.

För vem passar kursen?

Kursen passar dig som känner till och har grundläggande erfarenhet av verktygen Business manager och Ads manager.

Vad behöver du?

Du behöver ha ett konto på Facebook och Instagram.

VÄLJ STARTDATUM FÖR KURSTILLFÄLLE

Kursinnehåll

Det sociala medielandskapet idag

  • De olika sociala kanalerna och hur de utvecklats, med särskilt fokus på Facebook och Instagram.
  • Nyheter och trender inom digitala och sociala medier. 
  • Konsten att bygga en story kring din organisation.

Strategiska val som effektiviserar

  • Hur du skapar en strategi för sociala medier som bidrar till hela verksamhetens mål. 
  • Hur du kan nå din målgrupp med relevanta budskap.

Datastyrd marknadsföring

  • Hur marknadsföring används inom de vanligaste sociala medier-kanalerna.
  • Hur du kan bedöma och mäta era insatser i sociala medier. 

loader
Laddar