SALONGEN - Bygg kultur för lärande och innovation

Salongen är ett workshopformat med korta och effektiva föreläsningar och samtal som ska ge dig en överblick och insikter inom aktuella områden.

Är du kommunikationschef i eller kommunikatör i ledande befattning och vill uppdatera dig inom aktuella trender och få nya insikter. Då kan Salongen passa dig!

Omvärlden förändras i snabb takt. Vi ser snabba förändringar i samhället och världen, ny teknik prövas, nya organisationsformer börjar etableras. Hinner du med att ta del av det som sker? Hur håller du dig uppdaterad?

Nu lanserar vi Salongen - ett workshopformat med korta och effektiva föreläsningar och samtal som ska ge dig en överblick och insikter inom aktuella områden.

Ett ämne. En presentation. Diskussion. Reflektion. Det är Salongen.

 

Format

Under två timmar möter du andra ledande kommunikatörer som får utveckla och diskutera dagens tema under ledning av duktiga föreläsare och workshopledare. Höstens tema och områden ligger inom organisation och organisering, hur vi anpassar oss till den nya tekniken och en innovativ kultur. Häng med oss på Salongen under hösten 2019.

Boka föreläsnigarna en och en eller alla tre på en gång.

 

20 november – Bygg kultur för lärande och innovation

Att bygga en företagskultur som främjar lärande och innovation är inte bara nyttigt för dagens ledare – det är nödvändigt. Genom att stärka sina medarbetare, ge dem hjälpmedel att utforska sin egen och andras fulla potential och uppmana dem till att testa nya arbetssätt bygger man en företagskultur som inte bara fungerar idag, utan i framtiden också.

Världen rör sig fortare och fortare – gör du det som krävs för att hinna med?

Lisa Lindström är koncern-VD och medgrundare till design och innovationsbyrån Doberman, med kontor i både Stockholm och New York. UnderLisas ledning har Doberman tagit emot
flertalet designutmärkelser, utsetts till Sveriges bästa arbetsplats och kvalificerats som ett gasellföretag. Hon är känd för sina oortodoxa innovationsmetoder och unika perspektiv på såväl kundupplevelser som organisationsutveckling. Lisa är en av Sveriges starkaste röster inom innovativ företagsamhet och samhällspåverkan och har blivit utsedd till en av näringslivets mäktigaste kvinnor. Utöver hennes roll som koncern-vd på Doberman, är hon också styrelseordförande för Utbildningsradion och Swedish Design Awards.

 

Boka också:

3 september – Leading organisations through change!

The world of the senior communicator is changing: it demands an ability to deal with a dynamic world that is increasingly complex. This demands not just an ability to be a consummate communicator, but increasingly to show change-leadership in organisations that themselves are facing less predictable futures and technological disruption. Communicators lead others through change, while they themselves are facing huge change - the double whammy of the communication leader.

In this session you will learn a deeper understanding of what the unique contribution of the communication leader is in an increasingly complex world, how this translates into the Trusted Adviser role and how you and your team can be at your best as you lead your organisation through change.

Anne Gregory, Professor in Corporate Communication at Huddersfield University and Program Manager for Communication Executives Program.

 

18 oktober – Megatrender kring innovation, ledarskap och organisation. Framtidens möjligheter och utmaningar! 

Under två timmar ger vi dig en inblick i forskarnas förutsägelser om framtiden och vad deras slutsatser betyder för olika aktörer inom näringsliv och det offentliga. Vad behöver vi utveckla för att möta framtiden? Kom och bli omruskad på ett inspirerande och ögonöppnande sätt! Vi tar dig med på en resa som bygger på ett antal megatrender kring organisation, ledarskap och innovation.

Eva Åberg och Albert Lannerstad går steget längre än att trendspana. De gör något som de kallar framtidsresor tillsammans med ledningsgrupper som i tid vill få en fördjupad medvetenhet om de risker och möjligheter som framtiden erbjuder. Med utgångspunkt i megatrender identifierar de vilka trender som påverkar respektive branch och verksamhet, gör scenarioanalyser och innovationsstrategier.

 

Bokning

Du bokar dig på varje enskilt tillfälle. Boka alla tre tillfällen till priset av 2 400 kr. Skriv in koden SALONGEN 3.

 

 

VÄLJ STARTDATUM FÖR KURSTILLFÄLLE
loader
Laddar