vardeskapande intern 770x360

Värdeskapande intern kommunikation

Få en gedigen inblick i kommunikatörens uppdrag och arbetssätt.

Introduktion och beskrivning

Vill du lyfta din organisations interna kommunikationsarbete till nästa nivå? För att göra det är det viktigt att du förstår verksamheten och vilka utmaningar som finns för att förverkliga dina mål. Här får du som kommunikatör de verktyg du behöver för att stötta verksamhetens chefer och ledare att aktivt använda sig av medveten strategisk kommunikation.

 

Du kommer att lära dig

  • En metod som optimerar värdet på dina kommunikationsinsatser.
  • Att kartlägga din organisations kommunikationssystem.
  • Fördelarna med ett kommunikativt ledarskap.
  • Hur du går från producent till strateg.
  • Att bli en coachande kommunikatör.

 

Kursledare

Eva Willstrand har 20 års erfarenhet av kommunikationsutveckling, såväl i ledande befattning som i specialistrollen, inom exempelvis Scandinavian Airlines, Saab Technologies och Lantmännen.

Gästföreläsare: Veronica Foberg Gustafsson, Kommunikationschef på Förpacknings- och Tidningsinsamlingen, Ewa Baumgartner, Head of Employer Branding Grant Thornton Sweden och Palaemona Mörner, Head of Communications at Nyköpings kommun.

 

För vem passar kursen?

Den här kursen passar dig som har erfarenhet av kommunikationsarbete och som genom teori och praktiska övningar vill ta fram processer med mätbara resultat för din kommunikation.

 

Vad behöver du?

Inga förkunskaper krävs, men för att maximera undervisningens kvalitet kommer du att få ett antal förberedande frågeställningar via kursens projektplats, cirka en vecka före kursstart.

VÄLJ STARTDATUM FÖR KURSTILLFÄLLE

Inga planerade kurstillfällen just nu

Det verkar som att det inte finns några planerade tillfällen just nu. Skicka in en intresseanmälan för att få veta när tillfällen nära dig kommer att hållas. Intresseanmälan är inte bindande.





Kursinnehåll

Värdeskapande kommunikation

  • Vilka vinster ger effektiv internkommunikation?
  • Hur ser kopplingen mellan engagemang och resultat ut, och hur tar du dig dit?
  • Hur vet vi att vi jobbar värdeskapande? – En metod som optimerar värdet på våra insatser.
  • Kommunikativt ledarskap som strategi och värdeskapare.
  • Att leva varumärket – hur får vi engagerade medarbetare som lever varumärket i sanningens ögonblick?

Se över ditt kommunikationssystem

  • Kartlägg din organisations kommunikationssystem: aktörer och samverkan sinsemellan.
  • Utvärdera organisationens kanaler i förhållande till utmaningar och behov.
  • Vilka budskap fungerar bäst i vilka kanaler?

Kommunikatörens roll idag eller imorgon

  • Vart är vi på väg, och varför? Att gå från producent till strateg.
  • Vad innebär kommunikationsstrategin i praktiken för kommunikatör, respektive ledning och organisation?
  • Bli en coachande kommunikatör.
loader
Laddar