Nätverk Förändringsledning

Reflektera, omvärldsbevaka och utvecklas tillsammans med andra kommunikationskollegor som arbetar med förändringsledning i det här digitala nätverket.

Du som vill vidga dina perspektiv och ta nästa steg genom diskussion med andra kommunikatörer inom samma kompetensområde – här är plattformen för dig. Nätverket är ett forum för erfarenhetsutbyte och gemensamt lärande inom ramen för det förändringsarbete du bedriver i ditt uppdrag som kommunikatör. Fokus ligger på att omsätta vad forskning och samlad erfarenhet säger kring vad som driver framgång, utveckling och samverkan människor emellan. 

Tillsammans med andra erfarna kommunikatörer får du tillfälle att diskutera och reflektera över din roll som förändringsledare.

Nätverket sätter gemensamt agendan genom att identifiera relevanta ämnesområden och frågeställningar för den specifika gruppen. Emellanåt bjuds gäster in för att ge ytterligare perspektiv till diskussioner och erfarenhetsutbyte.

 

Varför gå med i ett nätverk?

  • Ta del av ovärderliga tips och diskussioner utifrån just dina utmaningar.
  • Genom att ta del av andras erfarenheter kan du både lära av misstag och få insiktsfulla råd.
  • Nätverket blir en språngbräda för att förstå, hantera och medvetet utveckla din roll.
  • Bolla tidiga idéer för att värdera potentiella konsekvenser med experter på området.
  • Få förståelse för hur andra agerar i praktiken och inspel till din egen verksamhet.

Nätverket leds av Helga Baagøe, som har mångårig och bred erfarenhet som kommunikationsdirektör eller motsvarande i välkända och ofta utsatta organisationer som TV4, Posten (idag PostNord), SVT och SJ. Förändrings- och utvecklingsarbeten, både inom kommunikationsenheterna och i verksamheterna i stort, är en röd tråd. Sedan 2015 är Helga verksam som kommunikationskonsult. Längre interimsuppdrag som kommunikationsdirektör eller liknande kombineras med kortare uppdrag inom rådgivning och strategiskt och operativt kommunikationsarbete.

 

För vem passar nätverket?

Det här nätverket är för dig som i din roll som kommunikatör ställs inför uppdraget att leda andra, med eller utan ett formellt mandat eller en chefsposition. Du har erfarenhet av större eller mindre förändringsprojekt och vill bli ännu bättre inom ditt kunskapsområde.

Sveriges Kommunikatörers nätverk är ett framgångsrikt koncept där kompetensökning, personlig utveckling, erfarenhetsutbyte och omvärldsbevakning tillsammans bygger en stabil och hållbar utvecklingsprocess. Du knyter dessutom långsiktiga band med kunniga människor som kan komma att bidra till din utveckling långt efter nätverkets slut.

Nätverket genomförs digitalt vid sex tillfällen under 2 ½ timme vardera. Medlemmarna kommer från olika typer av verksamheter för att skapa en givande bredd av erfarenheter, men begränsas till 10 deltagare för att behålla träffarna personliga och fokuserade.

Datum

Ändring i datum kan förekomma. Varje tillfälle sker mellan klockan 09.00-11.30. Vi bekräftar start för nätverket när minst 10 personer är anmälda.

Så fungerar digitala nätverk

  • Nätverksträffarna genomförs online vid sex tillfällen under året.
  • Tidsåtgången är 2 ½ timme per tillfälle.
  • Nätverksledaren faciliterar träffarna för att främja dialog och erfarenhetsutbyte.
  • Du deltar via ett digitalt verktyg med ljud, bild och webbkamera.
  • Du behöver ha en bra uppkoppling, och gärna hörlurar för att få en bättre ljudupplevelse.
  • Länken för att kunna delta i det digitala mötesrummet kommer att skickas till dig i god tid innan start.
VÄLJ STARTDATUM FÖR KURSTILLFÄLLE

Skicka in en intresseanmälan så kontaktar vi dig. Intresseanmälan är inte bindande.

Skicka in en intresseanmälan så kontaktar vi dig. Intresseanmälan är inte bindande.





loader
Laddar