natvark strategisk kommunikation 770px

Nätverk Strategisk kommunikation - Stockholm

Våra unika nätverk kombinerar erfarenhetsutbyte, gemensamt lärande och inspiration från framstående experter. Du bygger långsiktiga relationer med deltagarna och en nätverksledare planerar innehållet och säkerställer givande diskussioner.

Introduktion och beskrivning

Genom att vara med i ett nätverk får du möjlighet att diskutera projekt, idéer och vägval med personer som står inför samma utmaningar som du har. Du bygger dessutom långsiktiga relationer som bidrar till din utveckling under hela yrkeskarriären.


Våra nätverk kombinerar erfarenhetsutbyte i gruppen med inspirerande föredrag av experter inom ert gemensamma område. Nätverket består av en liten grupp på max 15 personer vilket bidrar till dynamik och trygghet. Ni träffas gemensamt vid sex tillfällen och mellan omgångarna förekommer hemuppgifter designade för att skapa givande diskussioner och bidra till din utveckling.
Nätverk Strategisk kommunikation finns i flera orter. Se utbildning för att hitta ett som passar dig.

 

Nätverksledare

Nätverket leds av Ann Jönsson Lindström som arbetar med att coacha chefer och hjälpa dem att utveckla ett modernt ledarskap som bygger på samtal och dialog. Hon har över 20 års erfarenhet som informationsdirektör, vd och styrelseledamot i företag som Sydkraft, Telia, Digital Equipment, Posten, Torget och Jeeves. Ann leder även kurser inom coaching.

 

För vem passar nätverket?

Det här nätverket är för dig som arbetar med strategiska kommunikationsfrågor.

 

Gästföreläsare (anpassas efter aktivitetens upplägg)

Gästföreläsare till det här nätverket anpassas efter gruppens önskade diskussionsämnen. Några exempel på gäster som deltagit på tidigare nätverk:

  • Hanna Brogren , generalsekreterare Sveriges Kommunikatörer ger sin senaste omvärldsspaning kring strategisk kommunikation och roller att ta.
  • Mats Heide - professor i strategisk kommunikation. "Doing things right eller doing the right thing”, om värdeskapande, om vetenskapsfilosofi och dess betydelse för kommunikationens status, om servicemöten (medarbetares möte med kunder/medborgare/brukare) och om mätning av kommunikation.
  • Malou Sjörin, kommunikationsdirektör SBAB kring möjligheter och utmaningar kring att arbeta strategiskt med kommunikation i olika organisationer.

 

Datum

Observera att ändringar i tid och datum kan förekomma. Varje tillfälle sker mellan klockan 13:00 och 16:00. Vi bekräftar start för nätverket när minst 12 personer är anmälda.

DISKUSSIONSPUNKTER

Kommunikatörsrollen i förändring

  • Vad är värdet av kommunikativa organisationer?
  • Vilka förväntningar finns det?
  • Vad är vårt specifika bidrag och kärnkompetens?

Digitalisering

  • Vilka nya möjligheter öppnar sig för kommunikatören?
  • Vad behöver kommunikationsstrateger ha koll på?
  • Hur säkerställer man sin kompetens?

Ständig förändring och utveckling

  • Hur kan vi bidra till ökad motivation, tillit och effektivitet i våra organisationer?
  • Vad kan hjärnforskningen bidra med och hut tillgodoser vi psykologiska grundbehov?
VÄLJ STARTDATUM FÖR KURSTILLFÄLLE

Vill du veta mer?

Undrar du om kursen är rätt för dig eller vill du diskutera din kompetensutveckling? Då är du välkommen att höra av dig till EvaHanna Wittrin, utbildningsansvarig. Tfn: +46 722 871 871 Mejladress: evahanna.wittrin@svkom.se

EvaHanna Wittrin

EvaHanna Wittrin

Vill du veta mer?

Undrar du om kursen är rätt för dig eller vill du diskutera din kompetensutveckling? Då är du välkommen att höra av dig till EvaHanna Wittrin, utbildningsansvarig. Tfn: +46 722 871 871 Mejladress: evahanna.wittrin@svkom.se

loader
Laddar