Hur du får andra att köpa din idé

 

Att arbeta med konsulttjänster är utmanande. Speciellt när det kommer till kunskapsintensiva branscher. Värdet där är ofta svårt att utvärdera både före och efter leverans. Extra tydligt blir det i kommunikationsbranschen. Kunskaper och erfarenheter gör att olika individer har olika perspektiv. Därmed har de också olika tolkningar av vad som är ”bra kommunikation”.

Andreas Volmberg och David Johansson vid Handelshögskolan i Göteborg har under våren skrivit en masteruppsats i ämnet. De studerade hur en byrå förberedde sig inför en pitch. Byrån behövde överkomma kunskapsbarriärer för att vinna uppdraget.

Under frukosten kommer de prata branschutmaningar och resultatet av studien.


Varmt välkommen

Astrid Boisen och Anette Palle

Ambassadörer för Sveriges Kommunikatörer i Region Västra

 

Hålltider:

Frukost och mingel kl 07.30 - 08.00

Seminarium kl 08.00 - 09.00

 

För att enkelt hålla dig uppdaterad om Sveriges Kommunikatörers evenemang nära dig – följ Region Västra på facebook.

Få 25 % rabatt på alla kurser

Bli medlem
loader
Laddar